Gjest Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Rotte nummer 1 fikk 11 stk i går, og foreløpig aner vi ikke hvor mange denne har fått. Herlig :-) Men skal bli litt av en prøvelse å bli kvitt alle sammen, for alle kan vi ikke beholde. Kjøpte rottene for 17 dager siden, og de var da blitt gravide. Så dette er ikke planlagte kull. Noen som vil ha rottebabyer her??? ;-)
pøber´n & je Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Kan du ikke selge de til dyrebutikkene da? Hvis det ikke går, hadde jeg nok tatt livet av noen ja. Dere kommer til å få plassmangel, for de kan jo ikke gis bort med det første
It's all about me Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 Hør med dyrebutikker. Tror mange tar imot. Spesielt burde de dere kjøpte av være medhjelpelige. Elsker rotter, men mannen er ikke heeeelt enig i mitt syn på dem, he he.
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 Dyrebutikken har sagt at de vil kjøpe tilbake fra oss, men de kan ikke ta alle. For her er for lite marked til så mange dyr. Så vi får se hvordan det går. Er jo ikke sikkert at alle lever opp, men håper på det. De har hvert sitt bur nå, mødrene. Og om 5 uker kan de leveres, får se hvordan det går
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 aghhh. hadde ikke gitt de tilbake til dyrebutikken hvor de greide å la de parre seg så tidlig. blir så irritert på behandlingen av rotter i dyrebutikker. grrrr. stakars små rotter som må få kull så tidlig. har 4 så desverre har vi ikke plass til flere. vet du hva slags farge de har? får de nok melk? har de fått melkebåndet rundt magen?!
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 Hun i butikken var veldig lei seg for at dette skjedde, og hadde fått seg en lærepenge nå. Og hun er nok en av de som dyrene har det godt i butikken hos. Men men... Vet ikke hvilke farger de får, for den ene mora er veldig stressa. Så tør ikke styre for mye i buret hennes. Det var hun som fikk i går. Hun som nettopp har født, hun er mye roligere, så hun skal nok bli lettere å håndtere. Har kjøpt inn kattungemelk, så får vi se om vi må gi de litt ekstra. Får se om ikke vi kan få talt opp her nå snart
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 20. mai 2008 #8 Skrevet 20. mai 2008 ok. det er mye info på tamrotter.com både om planlagte og ikke så planlagte kull!
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #9 Skrevet 20. mai 2008 Ja, har funnet flere forum, så er noen desperate tråder for meg der, hehe Nå har vi sett, alle 11 fra i går er i live, og så vidt jeg kan se, så har de melkebåndet. Og den i dag har fått 13 nydelige små.
Zyan Skrevet 20. mai 2008 #10 Skrevet 20. mai 2008 uansett om hun du kjøpte av sier hun har fått en lærepenge eller ei, så er det hun spm må ta denne støyten syntes jeg. Når hun ikke har skilt av hanner og hunner får det som regel slike etterfølger. Hun har helt sikkert kontakter eller andre butikker hun kan høre med, syntes ikke hun bare kan skyve problemene over på deg... Nå høres jeg sur ut tror jeg, men er ikke det. Fargene trenger du ikke tenke på enda, det ser du antagelig ikke helt ennå likevel. Synd om de ender opp som slange/øglemat om ikken kjøper de, så begynn å skaffe deg alternativer allerede nå, tilfelle den dama ikke vil ta alle.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 20. mai 2008 #11 Skrevet 20. mai 2008 åh herrejemin! takk gud for at jeg bare har gutterotter og at de var adskilt i dyrebutikken fra første stund. heheheheheh! 24 småtroll! håper du har stort bur etterhvert. hehehhee. de sier vel at et stort jennybur kan holde 9 rotter... fnis. Vi har god plass til flere, men desverre så måtte vi skille de 4 vi hadde så nå har vi 2 bur med 2 rotter i hvert. Ble bare slåssing og gnåling. ingen vil gi seg. blæ.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 20. mai 2008 #12 Skrevet 20. mai 2008 jeg var mest interresert i fargen på mor jeg da, for jeg ønsker meg virkelig en husky eller siamesfarget hannrotte.
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #13 Skrevet 20. mai 2008 Hun har sagt hun vil kjøpe de, men jeg vil ikke selge 24 stk til henne, hvis ikke hun har andre hun kan dele de med. For 24 stk er for mange for markedet her, og jeg vil ikke at de skal bli butikk-rotter som ikke får et hjem. Og slangemat vil jeg ikke tenke på en gang.... Prøver å finne andre alternativer i tillegg, så håper det ordner seg.
Zyan Skrevet 20. mai 2008 #14 Skrevet 20. mai 2008 Hvor bor du da? Ikke at jeg skal ha noen flere, men kanskje jeg vet om noen du kan høre med.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 20. mai 2008 #15 Skrevet 20. mai 2008 butikkrotter som ikke får et hjem blir nok slangemat ja.. jeg undrer meg alltid over hvor stort markedet på rotter virker når jeg ser butikker med halvvoksne rotter og neste gang jeg er innom så har de jaggu mange små rotter og de gamle er borte. de ligger nok i fyrsedisken ja. du får si fra da om det skulle bli noen husky eller siamesgutter, så skal jeg vurdere saken. hehe. du kan se rottebarna mine på www.tinkerbelle.blogg.no
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #16 Skrevet 20. mai 2008 Å, ja mødrene vet jeg jo, hehe. Jeg er helt ny på rottefronten, så jeg vet ikke hva som heter hva enda... Men den ene er nok en PEW, eller albino. Den andre er en blanding av hvit og (etter som jeg har klart å finne ut) blå, men vet ikke sikkert hva den heter. Skal sjekke på tamrotter.com om jeg finner en som ligner. Hun er den som er mest rolig og tam. Hadde henne på fanget før i dag, hun var trøtt og sov litt. Og hjelpe meg så det romsterte med unger i magen hennes! Nå er de ute, og rottene er sin normale fasong igjen ;-)
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #18 Skrevet 20. mai 2008 Ser ut som hun er en Berkshire husky. Men det som også må sies om disse, er at det er innavl. Brødrene til mødrene er også fedre til ungene....
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 20. mai 2008 #19 Skrevet 20. mai 2008 ja du måtte ha en husky ja! hehehe. Det er veldig mange blå ute å går om dagen, kommer fra masseprodusent i sverige. vel, du får legge ut noen bilder av de etterhvert så får jeg se hva jeg kan gjøre i form av overtalelse. vet at mine blå gutter tar godt i mot en ny kamerat, men de brune ikke vil ha noen nye burkompiser. vi har et gedigent bur i stua som sikkert kunne rommet 11 stykk rotter så... hehe. men så var det lukta da.. *ler*
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #20 Skrevet 20. mai 2008 Men da har jo du plass til 7 stk, da var det i boks ;-) Legger nok ut bilder på tamrotter.com etter hvert. Når jeg får i orden kameraet mitt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå