Gå til innhold

følger dere symfysekurven!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært til legen idag, til kontroll...målt blodtrykk, hørt hjertelyd, og målt symf.... Så langt har jeg fulgt kurven omtrent til punkt og prikke... Men lurer på om alle gjør d? og om noen som har opplevd å ha fulgt kruven i begynnelsen, men plutsleig fått et hopp eller noe?! og hva skal denne kruven være god for!?:P Henger ikke helt med jeg ser dere....:)

Ellers så skrev jeg et innlegg om denne byllen i armhulen; legen mente det var brystvev! og jeg måtte bare la den være...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har målt tre ganger, to ganger lå jeg godt over det skravert feltet, siste gang i går, var jeg akkurat innenfor det skravert feltet, så det går litt opp og ned :)

Skrevet

jeg er uke 25+5 å jeg målte symfyse greiene for første gang i går..å den låg litt over den røde streken..ble jo kjempe nervøs for at d kunne tyde på at babyen var stor..men d var ikke tilfelle heldigvis hehe hadde ingenting med hvor stor baben var..

Skrevet

jeg ligger under, men følger "min egen" kurve som legen sa.. det er vist normalt så lenge jeg vokser i forhold til mine mål =)

Skrevet

målet blir vist ganske forskjellig avhening av hvem som måler (jmf. min lege).

-Jeg har bare målt to ganger, ene gangen litt over linja, og siste gang akuratt på. -To forskjellige som målte.

Skrevet

Med første snuppa lå jeg akkurat på linjen hele tiden, var nesten litt morsomt hehe :) men denne gangen ligger jeg litt over, som visst er vanlig når man er andregangs..

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Vet ikke nøyaktig, har ikke målt tror jeg..kansje det står i papirene mine:-)

Men jeg ligger nok litt under ja..har liten mage, det hadde jeg sist gang også..så det ser ikke ut til at jeg blir større denne gang selv om jeg er andregangs gravid:-)

Skrevet

Jeg gjorde slikt hopp når jeg ventet første mann.

Og i sist uke når jeg var hos jordmor fortalte hun at når barnet blir en del større enn det jeg er nå. (Jeg er 18+3) så kan det bli forskjellige målinger i forhold til når på dagen, for barnet snur seg så mye da og har liten plass.

Skrevet

Jeg har bare fått det målt en gang - da lå jeg litt over linja. Men hun plottet det inn etter menstermin - med UL-terminen jeg fikk i går, ligger jeg godt over det grønne feltet... Blir spennende å se om det holder seg slik framover? Jeg tror nemlig hun fikk med en valk da hun målte. ;)

Skrevet

Hei! Er i min 21. uke så har bare vært hos jordmor en gang og målt symf.mål. Da lå jeg bittelitt over faktisk;) Ikke mye, men litt. Det er for å følge utviklingen av veksten til barnet rett og slett slik at de ser at den trives inni der og har det greit;) At du ikke står stille på målene etterhvert i svangerskapet når du skal vokse mye.

Skrevet

har bare målt en gang:) men ligger rett under den rød linjen, men godt innenfor det skraverte feltet. målte det i uke 23, så blir spennende å se neste gang. er 1. gangs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...