Gå til innhold

Noen som har blitt/er rugere fra denne uken (uke 21)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våre to egg som var igjen på fryseren på Riksen overlevde, så nå ruger jeg som best jeg kan på to egg. Håper gutten vår blir storebror til to neste år :o)

Og etter å ha lest her inne at enkelte blir triste av å se barn på venteværelset tok mannen denne gangen med vår potensielle storebror ut på tur mens jeg var inne. I desember var begge med på venteværelset, tenkte selv ikke på det da vi forsøkte på førstemann, så håper ingen ble såret da...

Er det noen andre som ruger eller blir rugere denne uken? Skal selv ta blodprøve 2.juni, er veldig spent og gruer meg til de kommende to ukene.

Lykke til alle sammen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Har uttak i morgen og innsetting på fredag, såfremt jeg får noen befruktede egg da.

Legen regnet med ihvertfall 8-10 egg med fin størrelse så det bør jo helst bli to å sette inn syns jeg, hehe

Kommer tilbake med oppdatering i morgen.

Gratulerer som ruger på 2 egg,

Klem

Skrevet

Hei.

Jeg har vært og tatt ut egg i dag, så jeg er forhåpentligvis ruger til torsdag. REgner med at vi setter inn to egg denne gangen.. så det blir spennende fremover. MAsse lykke til med rugingen du og :)

Skrevet

Lykke til med rugingen jons:-) Tenk at du kanskje blir trebarns-mamma... Heldiggrisen!

Klem

Skrevet

Da har jeg akkurat kommet hjem fra uttak, mitt tredje i rekken.

Fikk 11 egg, og håper jeg kan få 2 firedelte inn på fredag.

Det ser ihvertfall lovende ut.

Formen er egentlig kjempefin, bare litt trøtt. Legene på Aleris er så flinke på uttak at det er nesten bortkastet å grue seg, for det går jo så fint hver gang.

Skrevet

Japp, då er jag igång strax jag med. Ska ha uttag imorra og insett på lørd viss allt går som det ska.

Ja, de er flinke med uttag på Aleris. Jag tror att vi rugade litt sammen før ett år sedan också Christiane.

Lykke til alle sammen.

Skrevet

Hei Lilly01

Skrev et innlegg her til deg for en ukes tid siden, men vet ikke om du så det.

Tror det stemmer at vi ruget likt i fjor også.

Hadde første innsetting i mai 2007, fryseforsøk i okt + en icsi i feb.

Nå syns jeg virkelig det kan være vår tur.

Lykke til med uttaket i morgen

Skrevet

Hei!

Fint at noen starter en uke 21-tråd!

Jeg skal ha uttak fredag og innsett søndag hvis alt går etter planen. (og det gjør det jo!) Vårt første forsøk (icsi). Er spent på uttaket, men mere spent på om eggene blir befruktet!

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Hei snøfilla, takk for lykkeønskningen. Hadde vært helt utrolig fint å bli trebarns-mamma, vi håper til det motsatte er bevist!

Og uansett hvordan det går vet jeg at jeg er utrolig heldig som har et barn fra 1.ICSI!

Håper du oppdaterer oss om hva som skjer fremover, det er jo utrolig spennende med prosessen dere skal igjennom for adopsjon!!!

Klem tilbake

Skrevet

Hei Chritiane, så spennende timer du har foran deg, jeg har vært helt skjelven de to gangene jeg har skullet ringe inn for å høre hvor mange som var befruktet (den første gangen ble det ingen tilbakesetting). Og det er like spennende mht opptining av egg også!

Elleve egg er jo kjempebra, krysser fingrene for at du får ønsket oppfylt, og noen på frys også :o)

Skrevet

Hei venter på mirakel.

Hvordan går det med eggene? Er mange egg blitt befruktet, kanskje noen på frys også?

Lykke til i morgen!

Skrevet

Lykke til med uttaket i morgen, lilly01!

Skrevet

Hei Sophieann.

Selvfølgelig går det bra, noe annet kan man jo ikke tenke. Lykke til med både uttak, innsetting, ruging og test, de to ukene fra uttak og til test er laaaaaange, men blir testen positiv er det jo erdt det!

Skrevet

Hei Jons (og alle andre :) )

Vi fikk ut tolv egg. I går fikk vi vite at seks var befruktet, tre kunne ikke brukes, og de var usikre på de tre siste.

Hvor mange av dem som i dag har delt seg som de skal, aner jeg ikke. Men vi har ikke fått noen telefon om at vi ikke skal mørte opp til avtalt time, så da må det jo være ETT vi kan sette inn i alle fall :)

Om det er flere gode egg, har vi fått beskjed om at vi kan sette inn to egg, og det skal vi. SÅ håper det er to flotte ferske egg, som ligger og venter på oss. Håper ett eler begge fester seg... *drømme drømme*. Merkelig.. veldig spent denne gangen... kribler skikkelig i magen. Får håpe det er ett godt tegn ;)

Lykke til alle sammen :)

Skrevet

Jeg var inne på mandag og satte inn 2 egg, etter frys! Så nå går jeg bare og venter på å få testet! Ille spennende dager!!

Det du skrev at noen blir lei seg når en tar med barn på venteværelse, både skjønner jeg og skjønner ikke. Det er jo en stor glede å kunne vise fram hva man har klart !! VI har vært kjempe heldige å fått 3 barn v icsi, OG vi alle 5 troppet opp den dagen jeg skulle sette inn egg! Både leger og laboranter synes det var utrolig moro å se hva "de hadde klart" å hjelpe oss med og synes det var synd at folk bare sendte blider av nurka,og ikke viste de fram live!!

Følte litt på det selv da vi reiste innover med full bil, men siden vi ikke hadde barnevakt, og vi kun hadde 2,5 timer på å komme oss til sykehuset, (og reiselengde er 2 timer) og mannen måtte signere papirer, dro vi på en familietur...

Måtte bare fortelle!! ;-)

Skjønner folk som synes det er leit, men vi selv har vært i samme situasjon. Forsøkte desperat i 7 år å få barn, og brått kom det 3!!! Kan jo ikke da la være å vise fram det flotteste man har.....

Ha en god dag!!!!

Skrevet

Hej

Det gikk ikke veien før oss idag, det ble avbrutt.

Vill ønske dere andre lykke til og hoppas att det blir mange tjokke magar på er.

Klem

Skrevet

Fikk tlf fra Aleris 09.30 om at av de 11 eggene vi tok ut så var 9 modne, og 6 av disse var befruktet.

Da blir det ihvertfall 2 egg inn i morgen, så håper jeg bare de fester seg for en gangs skyld.

Får alltid inn såkalte perfekte 4 delte egg, men mistenker at min manns dårlige svømmere gjør sitt til at de ikke fester seg.

Men men, det er alltid håp.

Skrevet

Da har jeg blitt ruger av 2 stk firedelte egg, og fikk 4 stk i fryseren også, så nå er jeg veldig fornøyd.

Legen min truet med juling, hvis jeg ikke ble gravid denne gangen, hehe

Skrevet

Hi, hi det må ha vart dr Holst.

Lykke til, flott med 4 i frysern i tillegg.

Skrevet

Hehe, ja Holst er en morsom fyr..

Har sammenhengen med dårlig sæd noe med at ikke egget fester seg?? Selvom egget er 4 delt...? Den har jeg ikke hørt før.

Skrevet

Jag har lest eller hørt noenstans att embryona kan slute utvikkle sig viss svømmerne ikke er helt ok. Vet ikke om dette er riktigt då, men før min del tror jag kanske att det kan ha ett sammenheng.

Skrevet

Jeg trodde jeg skulle få satt inn et fryseegg denne uken, men har ikke fått eggløsningen ennå. Håper den kommer snart så jeg iallefall blir ruger fra neste uke.

Og ang Dr Holst. Er det han i Haugesund? Jeg går også til han. Da jeg satte inn et egg i mars sa han at hvis jeg satte inn to og det ble tvillinger så skulle sykepleierene avlaste oss annen hver helg. Det var vanlig praksis sa han.... Veldig hyggelig og morsom fyr det der :-)

Og det koseligste var at han husket oss fra sist vi var der - det er 5-6 år siden da vi ventet tvillingene.

Skrevet

Den dr Holst vi snakker om håller tilpå Aleris i Oslo.

Lykke til med frysegget ditt.

Skrevet

Heisann!

Var på uttak i går og fikk ut 19 egg! Ringte til klinikken idag, og de sa at 12 var blitt befruktet! Innsett i morgen. Ååå så spennende!!! Ser diskusjonen om at dårlig sædkvalitet kan føre til at egget ikke fester seg. Det er også vårt problem, men får håpe det går bra likevel.

Håper det på positive resultater for alle her!

Skrevet

Heisann.

Denne gangen var det faktisk Dr Magnus som kom med kommentarene, men Holst er en artig fyr, hehe

Sist jeg kom så sa han " herregud , hva er det vi har holdt på med her da, siden vi ikka har klart å gjøre deg gravid ennå"

Godt å ha to gode leger med litt galgenhumor.

Det eneste de kommer fram til er at det muligens er mannens dårlige svømmere som gjør at eggene ikke fester seg, for jeg får alltid perfekte egg og har suverene slimhinner...

Egentlig håper jeg mest på at vi bare har hatt veldig uflaks, og at det nå er på høy tid med litt flaks....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...