Oliver`s Mamma Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Var på kontroll idag pga av mye kynnere i det siste- og den var 3 cm idag- skulle tilbake om 14 dager for å måle igjen..men så har jeg liksom ikke hatt så mye kynnere den siste uken, da jeg har vert sykemeldt , kan det da hende at livmorshalsen har trekt seg tilbake pga av jeg hat vert i liten aktivitet e.l?? Er 26uker---
mammaen til Helle+2 i magen Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 3 cm er vel det som er vanlig.. den skal ner til null under fødselen
RaPe Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Var også på kontroll da jeg var ca like langt som deg, kanksje etpar uker tidligere.... Jeg mener de sa den burde være 3,9cm. min var 5,1.... men er litt usikker altså.
Oliver`s Mamma Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2008 hm, glemte å spørre om hva som var normat liksom..men han mente jeg måtte komme tilbake om 14dager- da en virkelig kan se om de har noe påvirkning ved å sammenligne disse to målene...!!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 Gynokologen sa til meg at "normalen" lå på 3.5. Jeg hadde 4.9 ved første måling og så 4.4 ved neste måling,så jeg er spent på neste igjen.
Oliver`s Mamma Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2008 okey- for da har den jo minket iksom..hvor langt er du på veg da?? og hvor langt er det mellom kontrollene dine??sliter med kynnere du også?
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 Ja,jeg sliter med kynnere. Jeg er 28+4. Mellom de to første målingene husker jeg ikke,da var livmorhalsen lik,så to uker etter det,var den redusert en halv cm. Nå babyen også lagt seg med hode ned,så det virker nok inn. Du da,hvor langt på vei er du?? Hvor lenge mellom dine målinger?
Oliver`s Mamma Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 20. mai 2008 Jeg er 26 uker på fredag- og har bare hatt denne ene kontrollen idag..så er spent på om den har minket ..men har vert sykemeldt denne uken, og da har jeg hatt veldig lite kynnere forhold til hva jeg pleier- så har nok litt innvirkning det også..er redd for å syte om sykemeldning- men har jo en skillevegg i livmoren, og denne jo være med på fortidlig fødsel:( så vil bare være hjemme å ruge- har mistet tre ganger før, og vi ikke ta noen sjangser denne gang når jeg har kommet så langt!!! Er du sykemeldt?
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 20. mai 2008 #9 Skrevet 20. mai 2008 Det er jo ikke å syte til seg sykemelding,når en får kynnere som kan gjøre at en føder for tidlig. Jeg synes du skal fortelle legen din hva du tenker og føler,det er jo til syvende og sist han som bestemmer det da,så hvis han er enig med deg,så har ikke du sytet deg til en sykemelding. Jeg er hjemme med en gutt på snart 18 mnd,så jeg jobber ikke. Det kan bli tunge dager,med masse kynnere,men legene mener at det ikke er noe fare for fortidlig fødsel enda.
Mammaen til Lillegutt Skrevet 20. mai 2008 #10 Skrevet 20. mai 2008 Men når er det egentlig at livmorhalsen begynner å bli kortere og mykere? Aner ikke jeg iallefall..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå