vimsa;) Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 lille vennen på 4,5 måned sover så kort om gangen på dagen. sover veldig godt på natten (11-12 t). På dagen derimot våkner hun etter en halv time og vil ikke sove mer.. Noen som har noen erfaringer eller tips om hvordan forlenge lurene litt? ser hun er tydelig trøtt når hun våkner. litt fortvilet her, har prøvd det meste.Går tur hver eneste dag.
enpå3ogenpå1 Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Jepps, kjenner godt til den der... gutten min har gjort det samme siden han var på den alderen der han og (nå er han 6 mnd). Har ikke funnet ut hva jeg skal gjøre, synes jeg prøvde alt (sove inne, ute, med meg ved siden av, gå tur, stå stille i vogna, på sofa.... you name it!) Til slutt la jeg han i vogna (han sovner fort) og lot han stå i 20 minutter før jeg begynte å trille han. Da kunne han sove 2-2 1/2 time. Dette fikk jeg til i ca tre uker. Men nå funker ikke det lenger Så jeg har på en måte gitt opp å bli frustrert og vugge han i søvn. Nå legger jeg han bare når han viser at han er trøtt (gjesper, gnir seg i øynene) og lar han sove i vognen ute. Så får det gå en halvtime, max 45 minutter.....og sånn har vi det her nå. Legger han 3 eller 4 ganger om dagen. Han sover også godt om natten, som din. Var ingen tips til deg her...men så ser du at det er flere i samme situasjon Jeg trøster meg med at han ihvertfall sover godt på natten! Finner du en løsning så si til meg ;D
"spire nr 2 i magen" Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 jenta mi har nettopp begynnt med dette også. og jeg som deg var rimelig fortvila. og sover 12 timer om natten med 2 måltider. så søvn har hun jo fått. jeg gikk turer flere ganger fordagen. men holde på slik mange timer for dagen var rett og slett for slitsomt. så jeg tok å testet ut dette. da hun våna etter 12 timer å tok det en time og hun sov en halv time. så tok det to timer og hun sov en halv time. så tok det to timer til og hun sov en halvtime. etter en halvtimer der igjen var hun trøtt og la jeg henne og trodde hun skulle våkne etter en halv time, men nei hun sov 1,5 og våkna for hun ville ha mat. snakket med hs i dag om det og da sa hun at viss de sover så hodt om natten gjør det ikke noe om de har korte lurer på dagen.:) håper dette hjalp litt!
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 Det er en del som har slike halvtimesbabyer, i boka "No cry sleep solution" anbefales følgende: Sitt klar i det sekundet barnet våkner, hjelp barnet i søvn igjen, bruk den metoden du vet funker, byssing, amming osv. Hold på med dette en ukes tid og gradvis vil barnet klare å sove lenger selv (i teorien). Det er helt avgjørende at du sitter klar, funker ikke hvis du venter for lenge. For min del hjalp det litt.
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 Akkurat det samme probl her.. Itillegg har hun blit vanskelig å legge om kvelden.. Gikk som en drøm fram til hun ble 4 mnd for 1 uke siden. Nå er det helvete nesten hver kveld.. Må sovne med puppen i munn, og våkner når jeg legger henne i senga.. Puh..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå