Gå til innhold

Hvilken dialekt har du?? *uhøytidlig undersøkelse*

Anbefalte innlegg

Skrevet

østlandsk/oslo øst med en dæsj av ord fra her og der(av utlandet og nord sør øst vest i norge)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nordlending

Generell nordre-nordland - sør-troms-dialekt, med mest trekk fra Lofoten og litt Tromsø-greier innimellom.

Skrevet

Lett blanding mellom hedmark, stavanger og trøndersk.... Mest hedmark med en del trønderske ord og bitte litt igjen fra stavanger..

Skrevet

østlandsk :)

Er fra Larvik, bor i Sandefjord.

Så jeg sier bilær og båtær. hehe.. nice

Skrevet

Sola/Siddis/Sandnes - er fra Sola

Skrevet

Blanding av drammens dialekt og kongsvinger dialekt.. Mest drammens dialekt..

Skrevet

Østfold, Fredrikstad

Skrevet

Døl! nærmere bestemt bardu-døl... evnt østerdøl... Med endel trøndersk (bor i trondheim) innimellom og noe nordmørsk (takk ayla05, du har dårlig innflytelse)!

Skrevet

Jo det glemte jeg forresten,når jeg blir skikkelig oppgitt eller slår meg e.l hender det at det at jeg blir litt nordlæning:-D

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Nordtrøndersk / namdaling. IKKE som Trondheimsdialekt, veldig forskjellig.

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

bergensk, men nøytral.. ikke veldig utpreget berrrrrrrrrrrrrrrrrrgænsk :) hvis du skjønner hva jeg mener

Skrevet

Blanda drops... litt østlandsk, trøndersk og nordlansk.. herlig rot

Skrevet

Utvanna Sandnes dialekt, har blitt litt "forfina"..

Skrevet

Larviks dialekt,bilær,båtær,skoærn,pælær,guttær osv osv :)

Skrevet

Litt avslepen Tjølling (Larvik) dialekt. Holder fast ved guttær og bilær, kan ikke forskjell på mellom og gjennom (ganske sært dialekttrekk!), og noen andre særegenheter som stadig blir påpekt her jeg bor nå!

Skrevet

Snakker mosse dialekt med litt trønderklang og ord innimellom ;) Har bodd i Trondheim i snart 3 år nå og har trønder samboer.. Blir påvirka :P

Skrevet

Utvanna haugesunds dialekt, har ikke bodd i haugesund på 11 år, først 9 år i sandnes og nå bor vi i longyearbyen, så jeg har nok lagt av meg mye av haugesunds dialekten, men med når jeg snakker med folk fra haugesund, blir jeg kav haugesunder igjen

Skrevet

Jærsk

Skrevet

karmøydialekt..... ;O)

Skrevet

Jeg er trønder, men snakker ikke rent trøndersk.

For å si det slik: Onkelen min ler av meg fordi jeg prater bokmål og trøndersk... hehe ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...