Gjest Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Jeg traff en fyr på nettet vinter 2007, og traff han virket som en hyggelig fyr, men jeg skjønte det var noe rart med han da jeg traff han og ble nervøs så kutta ut all kontakten med ham, svarte ham ikke på mail etc.. dette førte til at han sporet opp nummeret til søstern min og begynte å sende melding til henne.. Jeg tenkte det gikk over, så skifta jag brukernavn på et nettside, og nå har han sport opp det nye brukernavnet og jeg fikk idag 3 email av han, der han sier at han skal komme til hjembyen min, bo her i hele sommer BARE for å gjøre live mitt forjævlig..Han sier han er kjempepsyko ja, og vil bare gi meg en gammeldags "brenn på bålet".. og alt som blir kalt for trakkasering kan nok ikke bli sporet opp heller, internett er vakkert..stakkars deg!! Jeg vet ikke om dette er et tomt trussel eller om jeg skal ta det alvorlig `??? Blir selvsagt litt nervøs nå.. skjønner ikke helt hva han mener heller.. Hva gjør jeg???
Tia med 2 ♀ Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Ta vare på det og blir det mere så gå til politiet.
Holly❄️ Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 SPAR PÅ ALT DU HAR!!! Alle mld, mailer, brev osv.... Og så går du til politiet med dette..... Herregud, hadde blitt livredd jeg..
Sjokoladekaka Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 Det er det samme om det foregår på telefon eller face to face eller nett; du kan berre ta utskrift og ta vare på mailen i innboxen din,ikkje slett den. Der er mange elektroniske spor. Meld det til politiet, som truslar og trakasering:)
Guttemamma75 Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 Ta vare på all kommunikasjon han sender til deg via mail eller sms og ta kontakt med politiet!!!!!!!!! Det finnes dessverre en del gale folk der ute og det er bedre å angre på at du tok det alvorlig enn å angre på at du ikke tok det alvorlig........ Han virker jo absolutt litt "skrudd" når han sporet opp søsteren din for å komme i kontakt med deg.... Om jeg var deg ville jeg også holdt all nettaktivitet på åpne nettsteder til et minimun (nettby, facebook osv) inntil videre...
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 ja jeg lurer på om dette er bevis nok for at politiet gjør noe da ?? Jeg lurer på om han bare sier dette fordi han vil at jeg skal svare på meldingene hans ?? Jeg vet absolutt ikke hva jeg gjør nå, er ganske sikker på han vet hvor jeg bor også.. Han bor nå i england og studerer men er fra Norge..
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 lurer på om jeg skal svare han og spørre hva han egentlig mener eller.. ja..se hva han sie da..
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #8 Skrevet 20. mai 2008 Jeg ville ikke ha svart på mailene. Da forstår han at du leser de. Ta vare på alle mailer, men ikke snakk tilbake til han.
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #9 Skrevet 20. mai 2008 huff jeg er livredd nå, tenker bare på hvor dum jeg kunne være å treffe en ukjent fyr fra nettet.. Men kan virkelig politiet hjelpe meg med noe ???
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #11 Skrevet 20. mai 2008 Rådfør deg med politiet, de kan kansje finne ut om han har et rulleblad fra før. Internatt KAN være farlig i gitte tilfeller. Ikke godt å vite alltid hvilke typer man kan treffe på. Unasett så ska du alltid anmelde slike trusler, for det alene er grunn nok. Kansje kan du avverge at situasjonen blir farlig ved å virkelig vise at du er slett ikke redd for å anmelde og at du ikke finner deg i den type bullshit.
Gjest MMJ Skrevet 20. mai 2008 #12 Skrevet 20. mai 2008 Jeg hadde svart veldig uforstående... og latet VELDIG som det ikke var meg... Hadde han fortsatt hadde jeg kopla inn politiet!!!!
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #13 Skrevet 20. mai 2008 Du er slett ikke dum, de aller fleste fyrer man treffer på nett er normale og hyggelige karer faktis, men man vat aldri.,. Ikke ellers heller, kunne jo like gjerne truffet ha ute et sted på by`n... Jeg traff samboeren min på Spraydate i 2004....så ikke ta på deg skylda for dette der selv..
Trulte76 Skrevet 20. mai 2008 #14 Skrevet 20. mai 2008 Han er jo rett dum når han skriver trusler til deg da. Lettere å bevise det enn muntlige. SÅ ta vare på alt han skriver til deg, og pass på hva du skriver til han , helst ikke svare han i det hele tatt. Alt han skriver kan brukest mot han. Så går du til politiet å forteller hvordan han har vært, at han har oppsøkt søstra di også. Så legger du frem alt han har skrevet som virker truende. Visst søstra di har spart på noen av sms hans så kan du legge frem dette også. Uff jeg hadde blitt livredd visst noen drev sånn med meg. Finnes så mye rart der ute
Twintipp og himmelblå Skrevet 20. mai 2008 #15 Skrevet 20. mai 2008 Gå til politiet med det asap. IKKE vent! Dette er trussel og sjikane, og strengt ulovlig. Ikke vent, det gjorde jeg, og det ble en lite hyggelig rettsak utav det hele og mye vondt som kunne vært unngått. (traff han ikke på nett da). MYE gærne mennesker der ute.
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #16 Skrevet 20. mai 2008 jeg vet han har rulleblad fra før, eller tror det siden han nevnte han hadde tidligere vært involvert med narkotika osv.. Jeg ringte politiet men må vente til i morgen. og jeg er livredd ettersom han sa han skulle være her i hele sommer bare for å gjøre livet forjævlig for meg.. såå sykt, hvordan kan man oppføre seg mot noen på den måten, så ve than godt at jeg har en liten datter..
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 20. mai 2008 #17 Skrevet 20. mai 2008 Gå til politiet, ikke mye de kan gjøre nå, men om han dukker opp så vet de om saken. Er desverre slik med systemet her i landet at det eneste du kan gjøre er å fortsette å flykte å gjemme deg til han går lei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå