Gå til innhold

Oppdatering; I går ble lillegutten min operert!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som skrevet tidligere, lillegutten min på 2.5 år har dårlig hørsel. Etter utredning før helgen fikk vi vite at han har væske i mellomøret og i går fikk han dren på begge sider.

Kirurgen som opererte fortalte at grunnen til at operasjonen tok 45 min, i stedet for 20 min (jeg satt på gangen og var overbevist om at lillegutt hadde fått en allergisk reaksjon og at de holdt på å redde livet hans siden det tok evigheter) var at lillegutt har veldig trange øreganger så de var vanskelig å komme til. Og han fortalte videre at lillegutt har de verste trommehinnene han har sett, de var bare en blodig masse med slim rundt. Han kunne ikke gi meg noe grunn til hvorfor. Og for ikke å ødelegge trommehinnene helt så tok det litt tid å sette drenene.

Videre fortalte kirurgen at han HÅPET (uthevet, ja) at lillegutt kunne høre med drenet, med de trommehinnene var det litt vanskelig å si.

Uff, det var så fælt å se lillegutten min ligge på oppvåkningen, så liten=(

Men jeg tror det gikk greit, synes jeg merker en forbedring i hørselen hans=)

Kontroll igjen om en måned, er spent på hva de har å si om trommehinnene hans da=)

I dag spratt hvertfall lillegutt rundt glad og fornøyd, ser ut til at gårsdagens kvaler er glemt. Er spent på hvordan det går fremover med ham=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel overstått:) Huff stakars liten. Håper det går bra med hørselen..

Skrevet

Takk skal du ha.

Hehe, i dag i bhg hadde de samling og sangstund. Da gikk minsten bort til hun ene som jobber der og sa "Hysj!". Tydelig at han hører noe hvertfall!=)

Skrevet

Oi, så raskt da!

Håper det går bra med ham:)

Kan jeg spørre hvilket sykehus dette var ved? Vet at det nok går raskere for dere enn oss uansett, siden din lille har hatt det ganske mye verre. :)

Vi venter spent på når vi skal få noen operasjon, ser ikke ut til at det blir på en stund. Kun fått brev om at de har motatt henvisningen fra sykehuset nå.

Skrevet

Så godt dokke er over det "verste":)

Du merkar fort om han høyrer betre:) Mi reagerte VELDIG på lyden av å trekke ned i do:) Ho holdt seg for øyrene i starten.

Håpar din gut får samme opplevinga som mi:)

Skrevet

Haukeland sykehus.

Jeg ble rent overrasket selv, tenkte at han sikkert ble operert i august eller noe. Men legen som undersøkte ham fredag ville ha ham fortest mulig operert siden han var omtrent døv og uten språk.

Så han gikk sporenstreks ut og snakket med kirurgisk avdeling. 5 minutter etterpå hadde lillegutt fått time til operasjon neste virkedag.

Men en bekjent av meg som hører til samme sykehus fikk beskjed om at hennes barn ikke kunne bli operert før hun var tre år, fordi at hun var for liten da hun var 2.5 år... ehh, skjønte ikke helt den jeg:/

Kanskje du bør ringe sykehuset og høre med dem?

Skrevet

Stakkar liten... Vi var gjennom det samme for ikke så lenge siden, selv om det ikke var så "dramatisk" mtp trommehinnene. Mini har hatt ei rivende språkutvikling etterpå, og alle lyder er supertydelige. Kan jo være tilfeldig (vi trodde nemlig ikke at han hørte dårlig), men jeg tror nå at noe har vært "ullent" likevel, jeg.

Skrevet

Vi har fått brev om at det skal skje innen 6 måneder da. Så tror ikke det er det.. :)

Skrevet

Hei!

Godt at alt gikk bra med gutten din;-)

Lurte på om du kunne svare meg på noe ettersom sønnen min på 4 skal gjennom samme operasjon 11/6,og også opereres i tissen 3/6.

Hvordan gikk det å gi narkose,ble han redd?

Hvordan opplevde du det? (jeg gruer meg..)

Hvor lang tid tok oppvokningen,og hvor lenge måtte dere være på sykehuset? Ble han dårlig av narkosen?

Hadde han ubehag i ørene etterpå? (kløe etc..)

Merket du noe forskjell med en gang?

Skrevet

godt at d gikk bra med han da, så håper jeg hørselen hans blir god:):)

elstemann på snart 3 år var oxo i narkose i går.var litt fært å gå fra han syns jeg når han lagde så rare lyder. men d gikk bra da.. syns jo så synn på de når de ligger slik..

Skrevet

Han fikk veneflon, så to timer før måtte vi ta på Emla-bedøvelsesplaster på begge hender, som han HATET. Han hylte fra det øyeblikket de kom på. Så glemte han dem helt til han kiket på hendene sine og skrek i raseri helt til han glemte dem.

Da han fikk satt veneflonen i venstrehånden som hadde best åre, tte han sitte på fanget mitt og jeg holdt han fast. Han var helt hysterisk og livredd, vi var tre som måtte holde ham. 16 kilo rent raseri! Det var helt forderdelig for meg som mor og være med på=(

Da nålegreien var på plass i hånden hennes fylte anestisykepleieren en sprøyte med noe hvitt i inni, og innen 1/3 var sprøytet inn sovnet han.

Han ble lagt på benken og jeg kysset han på pannen og gikk ut med en grusom klump i halsen.

45 minutter etterpå ble jeg hentet inn, jeg satt på gangen og telte minutter, overbevist om at noe var galt siden det tok så lang tid. Sykepleieren sa 20 minutter til meg.

Han var på oppvåkningen i 60 min. Han var medtatt og sliten og gråt mye. Jeg var alene med ham, og siden jeg har lang kjøring hjem (tok halvannen time) var mamma med i baksetet, siden han kunne bli dårlig og dessuten tenkte jeg at han kanskje var redd og da ville det hjelpe med et kjent fjes.

Vel hjemme fikk han mat (ikke spist hele dagen og nå var klokken blitt halv fem), men han var ikke sulten. Han gråt en del, så jeg ga ham en stikkpille og etter det ble formen bedre. Han klødde ikke i ørene, men følte seg generelt uggen. Tror han hadde vondt i hånden sin.

Merket litt forskjell i går, men siden han hadde tampong i ørene så var det ikke så mye. Mer i dag uten tamponger=)

Lillegutten min er jo bare 2.5 år og tror endel av "vanskene" i går skyldtes alderen og at jeg ikke kunne fortelle ham hva som ville skje og dermed trøste han slik. Det blir sikkert lettere for deg å forberede din sønn og trøste ham etterpå.

Lykke til dere begge to! =)

Slitsomt for barna og fæølt for oss mødre, men det er jo til det beste for dem, når alt kommer til alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...