Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta vår er så urolig på kvelden, sover dårlig - sover KUN på puppen, og vi kommer oss ikke i sengs før klokka 1 om natten. tenkte jeg nå skulle prøve en periode hvor jeg pumper ut den siste melka etter amming for å lagre til kvelden. hun kan nemmelig ligge opptil 1 1/2 time inntill puppen etter at vi har lagt oss. trekker jeg den unna, våkner hun med en gang. kanskje hun får en større metthetsfølelse nå:) vært et forsøk:)

men må pumpen kokes hver gang jeg skal bruke den?har håndpumpe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I bruksanvisningen til min pumpe stod det koking 1 gang i døgnet hvis man brukte den mange ganger i løpet av dagen og ellers vasking og lufttørking - mange vil nok anbefale koking etter hver bruk.

Det kan være det er bedre for deg å pumpe på formiddagen når du evt, har mer melk og gi den på kvelden.

Gode pumpetips på www.ammehjelpen.no

Skrevet

kan jeg pumpe ut den siste skvetten hele dagen, eller bør jeg holde meg til kun morgen/formiddag?

Skrevet

Du kan jo prøve - jeg syntes det var vanskelig å pumpe etter at han hadde spist, lettere en times tid etter han hadde spist, eller pumpe det ene brystet mens han spiste fra det andre. Han var mye mer effektiv enn pumpa.

Hvis du får det til vil du nok øke melkeproduksjonen litt, men det gjør vel ikke noe?

Skrevet

nei, det er jo også det jeg håper på. slår (forhåpentligvis) to fluer i en smekk..oda blir roligere med pumpet melk og produksjonen øker slik at jeg etterhvert slipper å pumpe i tillegg.

men da skal jeg prøve litt på dette i en uke eller to:)

Skrevet

Det er ikke utdrivningsrefleksen hun reagerer på da? Da sønnen min ble fire måneder hadde han noen uker som var helt pyton i forhold til ammingen. Han hadde ikke tålmodighet til å vente til refleksen kom godt i gang, så han likte flaske mye bedre enn pupp en periode.

Det gikk seg til etterhvert, jeg ga han mat ofte, og pumpet litt innimellom (jeg fikk ikke til å pumpe uten Syntocinon-spray, men da virker det som det fungerer fint for deg!).

Skrevet

jeg pumper alltid etter 1. måltid for dagen. snuppa får mat klokka 6, da har hun ikke spist noe siden 19 dagen før, og jeg har masse melk. den melka jeg pumper (ca 180ml) får hun om kvelden, da har jeg ikke så mye og hun slipper å bli oppkavet fordi hun må jobbe så mye for lite melk. dette funker for meg i hvertfall!

jeg koker ikke pumpa så ofte, vasker nøye og det går greit det..

håper det var til hjelp.

Skrevet

prøvde med flasken i går, men huhn blånektet å ta den. skal prøve igjen i kveld. la henne til brystet igjen og hun sutta i laaaaang tid, selv om brystet for min del føles tomt.

flere som har opplevd flaskenekt?har det evnt gått seg til?

Skrevet

Hvis hun er liten, ville jeg prøvd koppmating.

Det er fin instruksjon på www.ammehjelpen.no

Da drikker babyen melka i seg nesten som en katt.

Vi ga fra små 25ml medisinbeger i plast som man får på apoteket.

Vi surret han inn i et håndkle, med armene inne i håndkledet, da var det lettere for alle parter :-)

Skrevet

hun er straks 8uker.

Skrevet

da skal vi prøve koppmating om hun ikke tar flasken i kveld:) leste litt på ammehjelpen.no nå nettopp.

Skrevet

Du kan jo prøve og se om hun vil drikke fra kopp - vi gjorde det mye de ca 4 første ukene. Jeg måtte få opp melkeproduksjonen og pumpet meg etter hver amming og ga det med kopp/beger.

Hun tar sikkert flasken etter hvert.

Jeg husker jeg satt opp ammet nærmest hele kvelden i starten...

Det går seg til etter hvert.

Nå er han 6mnd og spiser bare 4 måltider i døgnet, grøt og middag og fortsatt amming i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...