HøstBaby <3 Elias Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Tenkte jeg skulle lage brownies, kan jeg bruke egga som gikk ut 16 mai ? Takk for svar
MilleMamma84 Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Ja, ingen problem. Ha de i en kopp først, kanksje. Du kjenner med en gang om de er ubrukelige. Har brukt egg som er gått fjorten dager over stemplingsdato uten at de var blitt dårlige.
Lotta med novembergutt Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Du kan også teste egget ved å legge det i en skål med vann. Om egget flyter så er det for gammelt til å brukes, men synker det så er det bare å bruke det
AO3 Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 Egg holder seg mye lengre enn holdbarhetsdatoen. Datoen på eggpakkene er visstnok pga EU-regler, og er pga salmonella, som vi ikke har i Norge. Jeg husker da de nye datomerkingene kom... Da så jeg til og med lapp ved siden av eggene i butikken som forklarte den nye og kortere holdbarheten, men at eggene egentlig var holdbare lenger. Knekk dem i en kopp, og hvis de ser og lukter greie ut, er det helt ok å bruke dem til matlaging.
Edelweis Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 egg står seg over en mnd etter holdbarhets stemplings datoen!!! så det er nåkk ikke neoe problem=)
Gurine og gulla Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 du kan bruke eggene opp til en mnd over dato stemplinga...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå