TuFB Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Jeg bare lurer på en liten ting - gutten min er fire uker i dag, og han skal nå snart begynne med tran. Har det noe å si om det er den originale eller den med sitronsmak gutten får? Har sikkert ikke noe å si, men satt nå her å tenke på det - og da er det jo greit å høre med dere:-)
mams-til-tre Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Så små barn skal jo helst ikke ha sitrusfrukter, men det er kanskje ikke så store mengder i den. Hvorfor ikke bare gi vanlig tran? Det blir jo en ny smak for babyen uansett, så da kan han jo vendes til vanlig tran. Tulla mi tar tran som bare det...
TuFB Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2008 Så sant, så sant! Da blir det vanlig tran! Blir det mye gulping, og ødelagte klær av dette?:-)
mams-til-tre Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 Tula mi har aldri gulpet det opp, og heller ikke sølt noe, men mange sier at det er my søl. Noen gir tran til babyen på stellebordet, mens h*n er naken.
Labambie Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 Hei! Du kan fint gi tran med sitronsmak! Står i bam, hvis du abonnerer på foreldre og barn. Jeg spurte også helsesøster,og det kan man fint sa hun.. Lykke til!
TuFB Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2008 Takk for svar - da kan jeg rett og slett bare velge, og ikke velge feil:-) Blir spennende å se hvordan han takler smaken!!:-)
Legekjærringa Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 hvis babyen din har eksem skal du holde deg unna citrus. Ellers finnes det en sabeltann tran som også kan brukes. Blir det for ille eller du har en gulpe-ungen er det bedre å gi D-vitamin, eller gi tran på stellebordet når babyen er naken og før skal bade. Det viktigste er å gi noe D-vit. Ellers gir jeg D-vit. dråper og tar i litt linfrøolje i maten pga omega 3...når de blir større og spiser fast føde.
Sunshine med småtroll:) Skrevet 20. mai 2008 #8 Skrevet 20. mai 2008 Et annet råd å: ha han naken på stellebordet når du gir han det for det setter veldig stygge flekker på klærne
dolly29 Skrevet 20. mai 2008 #9 Skrevet 20. mai 2008 Eller rett og slett legge gulpefille rundt halsen. jeg har både gulpunge og hun er ikke spes. gla i tran heller. Fillene kan bli stygge, men det betyr så lite..
du og jeg og vi to Skrevet 20. mai 2008 #10 Skrevet 20. mai 2008 Her gir vi vanlig tran. Han likte ikke verken smak eller konsistens i starten skal man bedømme ut ifra ansiktsutrykk, men ble vant til det! Jeg synes personlig den med sitronsmak er pyton, og tenkte han uansett kunne bli vant til vanlig tran. Naken på stellebordet før bading fungerer fint her. Det blir litt søl, spesielt i starten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå