Gå til innhold

Stoppe melka..noen som har erfaring med Parlodel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke nok melk til minsten. og har derfor valgt å stoppe melka helt. Var hos legen i dag og fikk tabletter som heter Parlodel. Er det noen som har erfaring med denne medisinen som kan gi meg tips til hvordan å få stoppa melka raskest mulig? Tar det lang tid og må jeg pumpe ofte/sjeldent i døgnet? skal jeg leve med litt spreng eller...?

Ble mange sp.mål her nå fra ei som ikke har gjort dette før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg turte ikke ta dem pga bivirkningene!Så jeg valgte gå gjennom smerten selv.. tok på meg en STRAM sportstopp og"lurte brystene" til å tro at de ikke skulle produsere mer melk fordi de var "fulle"

Håndmelket litt av og til når det var verst..

Hvis du skal bruke tablettene så må du helst ikke pumpe eller noe sånn sa legen. KUN hvis det var veldig vond spreng...

lykke til:)

Skrevet

Takk for svar!

Tok det lang tid før melka di stoppa opp helt da?

Skrevet

Hei,

Jeg slet med å få i gang melka i starten, men fikk ekstra veiledning på ammepoliklinikk på sykhuset og fikk opp produksjonen ved å amme ofte samt pupme meg etter hver amming en kort periode.

Gikk jevnlig på helsestasjonen og veide og gradvis gikk det fint oppover.

Hvis du ønsker å amme finnes det metoder for å øke produksjonen og det er veldig mange gode ammehjelpere man kan ringe til, anbefaler hjemmesiden www.ammehjelpen.no

De kan sikkert også svare på det å stoppe melka.

Skrevet

Jeg får ikke mer melk uansett hva jeg gjør pga av en reduksjon for noen år tilbake. Det er derfor jeg nå har bestemt meg for å kutte ut helt. Har pumpa hver 3 time også på natta siden fødselen, for så å gi den melka på flaske siden gutten ikke får tak i brystvorta mi. Det sies at amming skal stimulere produksjonen, men det stemmer ikke for min del. Jeg skulle gjerne ha ammet jeg, men nå lar det seg desverre ikke gjøre av medisinske årsaker... Men tusen takk for tips og råd :)

Skrevet

Gratulerer med gutten!

Og da håper jeg noen andre kan svare deg bedre :-)

Skrevet

det tok vel en ukes tid så var spreng vekke:)

Men melka vil være der en stund.. men uten at det lekker!

På spar kjøp får du kjøpt noen geniale stramme sports topper til 50-60 kr..tror jeg det var.. noen er stripete mens andre er ensfarget rosa,hvit osv.. Disse var veldig effektive og strammet godt!! Håndmelk litt hvis det blir ille,men bare bittelitt.

Så skal du se det ordner seg:)

Skrevet

Jeg har tatt dette både med nr 1 og nr 2 og jeg har reagert kraftig begge gangene. Har blitt aggressiv og har hatt enorme humörsvingninger. Ikke spesielt morsomt, men helt ufarlig! Melka slutter og produseres fort. PÅ en uke var det ikke en dråpe melk igjen!

Skrevet

Persille er et gammelt kjerringråd for å stoppe melka, vet ikke om det fungerer, men du kan jo prøve:)

Skrevet

En ting til!

Drikk SALVIE te:)Fås kjøpt på helsekosten!!

Ta på en stram topp og drikk te:):)

Skrevet

Hei

Fikk en tablett av en sykepleier på KK i Bergen da jeg fikk sistemann nå, men da legen kom og jeg skulle få resept så fikk jeg de ikke alikevel. Det var pga. at det er så store bivirkninger og mange har dødd av å brukt det. det er for lite forsket på i norge, men legen som jeg fikk har jobbet i USA og sa at jeg fikk meg en tube som jeg skulle har rundt brystene i vel ei ukes tid. Det for å gi kroppen signal på at det ikke er plass til mere melk og at det må gå tilbake... Ikke bruk, jeg fikk ikke på sykehuset denne gangen og det sier vel sitt... Da jeg fødte min mellomste datter for snart 6 år siden da brukte jeg Parlodel, men da var d ikke kommet så langt som pr. idag...

Følte ikke at de virket noe raskere og du skal ikke pumpe mer enn at du fjerner den verste sprengen... Spreng må du nok leve med ei ukes tid kanskje mer er du uheldig...

MVH

Skrevet

Hmm.... det der hørtes ikke bra ut... har tatt 2 1/2 tablett og det ser ut som at d får bli med det etter det du skreiv over her gitt... da lever jeg heller med litt spreng gitt. Tusen takk for alle svar!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...