Gå til innhold

hva syns dere om de nye bompengene i oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

at en kjøring gjennom bomen skal gå opp fra 11 kr til 20/25 fra 1. juli, og at det kommer en ny bompengering mellom oslo og bærum? 150 millioner skal gå til om- og oppbygging av bomstasjonene... hva syns dere? :s

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Toppers. Bor utenfor Oslo, og jobber inni byen. Tar toget til jobb hver dag, og er drittlei signalfeil, gamle togsett. Samme da jeg bodde i byen og tok t-banen til jobb. Støtter satsing på kollektivtrafikken, og syns det er helt greit at bilistene betaler. Kjører selv gjennom ringen en gang i blant, og betaler ca 15-16 kroner for det. Det er kun de som har det billigste type abonnement/klippekort som i dag betaler 11 kroner per tur. Kanskje prisøkningen vil få folk til å tenke seg en ekstra gang om før de setter seg i bilen? Ønsker man å gjøre noe med biltrafikken og kollektivtrafikken i byene så må man faktisk være villig til å la noen svi litt ekstra også.

Skrevet

Jeg synes det er flott. Vi har bodd i eller rett utenfor Oslo de siste åtte årene, og vi har bil, men velger å ta kollektivtransport til og fra jobb. Jeg synes det er kjempefint hvis denne økningen fører til at flere setter bilen hjemme. Det er virkelig ikke nødvendig å kjøre til jobb. Virker som mange er mer opptatt av å sitte behagelig alene i bilen med matpakken ved siden av og radioen på enn all den forurensingen de skaper. Egoisme rett og slett. Og så håper jeg virkelig at en god slump av disse ekstra bompengene går til utbedring av kollektivtransport. :-)

Skrevet

Det betyr bare at jeg bruker snikveien jeg vet om enda oftere når jeg er på de trakter.

Bompengering er greit men til en viss grense.

Dør være helautomatisk som i Bergen samt ta en pris som faktisk tilsvarer kostnadene det koster å kjøre der.

Skrevet

Nå blir det jo helautomatisk da, hvis du mener det jeg tror du mener:)

Og poenget med den nye bomringen og oslopakke 3 er jo ikke at man skal betale for den veien man kjører på, men man skal finansiere en ny tunnell, kollektivtrafikk osv.

Skrevet

Jeg forstår godt at politikerne vil oppnå at folk skal benytte seg av kollektiv trafikk i stedet for egen bil, men da er de nødt for å utbedre tilbudet på kollektivt! For tiden er bilen vår på verksted og da er jeg avhengig av å kjøre buss. Må virkelig si jeg gleder meg til å få bilen tilbake igjen!! til vanlig bruker jeg 10 minutter med bil til jobb. med bussen rundt en time!!! ; og det hver vei. Med bussen må jeg bli med på en stor sightsing runde før jeg er fremme. Når jeg da har fått min lille prinsesse så vil det da si at hun måtte vært 1 og en halv time ekstra i barnehagen hver dag. Dette er jo verdifull tid som mange foreldre ønsker å ha med barna sine.

Jeg kan gjerne kjøre kollektivt, men ikke for enhver pris. Blir tilbudet bedre så tar jeg gjerne bussen.

Skrevet

Helidiotisk, spør du meg...!

Hittil har et årskort kostet rundt 4000,-. Nå vil årskostnaden for meg bli ca 12000,-!!! Jeg kan ikke sjønne annet enn at det må bli ramaskrik rundt dette......

Skrevet

Da er det iallfall litt fremgang hvis det blir som i Bergen.

Men synes fremdeles det er sykt at alla som kjører inn eller bare gjennom Oslo skal betale for alle andre veier også.

Ha heller flere bomringer og lavere beløp. Da betaler man heller for det en bruker.

Skrevet

For meg betyr det ingenting, men for sambo som jobber om selvstendig snekker betyr det mye. En del av jobben hans er å reise rundt å prise og se på jobber. Hadde gått veldig fort om han måtte kjøre kollektivt fra jobb til jobb, spesielt med vinkelsag, borr, stillas og alt annet verktøy han trenger å ha med seg, kanskje bære det på ryggen (haha) ?

Skrevet

Vet ikke.

Jeg kan heller ikke kjøre kollektivt til jobb, er avhenig av bil i jobben. Det betyr vel nesten at jeg må gå til lønnsforhandlinger for å ikke tape så mye på det

Nå er det jo sånn at en passering koster 22 eller noe nå og så fins det jo årsabonement

Jeg syns det er vanskelig for det irriterer meg at jeg skal betale for veier i hele landet og kollektiv transporten

Skjønner samtidig at om man skal få trafikken ned så må bilene belastes så man velger kollektivt og kollektivt være så billig at man velger kolektivt

Liker likevel ikke å betale så mye for noen andre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...