Zeus' Mummy Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Hei, jeg har en nydelig liten gutt paa 4 aar som jeg mistenker har nedsatt hoersel. Er det noen som vet hvordan de paa helsestasjonen sjekker hoerselen paa barn? Haaper dette ikke er et stort problem. Jeg er noe usikker for tiden.... Noen som har erfaringer aa bidra med?
Gjest Filifjonka Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 På helsestasjone kan du være heldig og bli henvist videre hvis ungen din har dårlig hørsel (eller syn) men ofte nøyer de seg med å telle ører og øyne. Min eldste hadde sterkt nedsatt hørsel på det ene øret, men det ble ikke oppdaget på helsestasjonen. Vi ringte selv til en øre-nese-hals-spesialist og fikk barnet undersøkt der. Jeg vet ikke om du kan gjøre dette nå for tiden, eller om du må gå via fastlegen. Men uansett: Oppsøk spesialist.
enogtoogtreogfire Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Hei ! Dårlig hørsel er absolutt noe en bør ta på alvor. Minstejenta vår var hyppig plagt med ørebetennelser og mye stokket seg for henne både med språk og det sosiale. Etter to runder med dren går alt veldig bra. Slik jeg har forstått det kan du gjenom fastlegen deres be om å bli henvist til høresentralen for hørseltest. Vi har hatt oppfølging av øre-nese-hals, men hørselen er ennå ikke sikkert testet ut her,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå