Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Igår spurte mannen min om noe, etter å stotrende ha forsikret meg om at spørsmålet IKKE var ment på noen kvinnediskriminerende måte; er det ikke litt ergelig for kvinner å bli født fysisk svakere enn menn? Hva synes du er en fordel ved å være kvinne, i forhold til å være mann? Og jeg ble litt svar skyldig, for jeg kunne overhodet ikke tenke meg å være mann. Men det er jo fordi jeg føler meg veldig som en kvinne, ikke fordi jeg synes det er en fordel egentlig. Så hva er egentlig kvinners fordel, i forhold til menns?
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 at vi kan gå i bukse og skjørt/kjole Vi kan gråte uten å bli kalt for homse vi kan kleme og holde veninner i honda uten å bli kalt for homo Vi får være gravide, å føle at vi har en baby inni oss vi slepper å føle at vi må være hovedforsørger (menn føler seg ofte litt mislykka om de ikke er det...)
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Jeg får lov til å ha et barn vokse inn i meg og fordi jeg tror jeg blir mer knyttet til det etter at det kommer ut. Jeg slipper å være nødt til å være sterk, ikke gråte, kan kle meg i den fargen jeg vil uten å se homo ut, jeg slipper å se actionfilmer uten å bli beskylt for å være pingle... kan nevne i fleng.
KaMa Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 Jeg syns det var en underlig ting å si.. Hva mener han skulle være kjipt i forhold til å ikke være like fysisk sterk som en mann? Hvor ofte har han bruk for å være fysisk sterk i hverdagen? Personlig opplever jeg å være sterk nok til å fungere helt ypperlig i det daglige. Ser det som en betraktlig større fordel å være psykisk sterk. Men ingen av delene er er utelukkende kjønnsbestemt. Det finnes faktisk pinglete mannfolk som jeg lett tar i håndbak når som helst. Men jeg føler meg ikke noe bedre av den grunn.
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 Lenger liv Lengre orgasmer Mulighet for flere orgasmer innenfor kort tid Kan bli full uten å betale en eneste drink Lavere bilforsikring Slipper å rense sluk, skifte dekk, og grave drenering i hagen Hvis vi renser sluket, skifter dekk alene, eller graver drenering i hagen blir vi oppfattet som grenseløst selvstendige og veldig "flinke" Sminke og annet visuelt fanteri Kvinnelist og menn som faller for det Søppeltv, man kan innrømme at man ser absolutt alt av ræl som lages, og andre syns det er helt greit Morskjærlighet Kunne sagt noe om gleden ved svangerskap og fødsel, men siden jeg hadde et helvetes svangerskap og en endeløs fødsel, så klarer jeg ikke helt å se det som en fordel
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 vi kan gjøre flere ting på engang Flinkere å snakke om følelsene våre, slipper å gå med de inni oss Som andre nevner vi får æren av å bære barnet frem å kjenne det vokse i vår mage Slipper å barbere oss i ansikte daglig uten å se uflidd ut
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 Kunne se på TV/lese samtidig som man snakker med noen..hehe..evig problem her i huset.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #8 Skrevet 20. mai 2008 HI her. Han synes ikke at menn er noe "bedre" enn kvinner. Han er selv stor og sterk, og har faktisk omtrent daglig bruk for styrken sin. Jeg må ofte be om hjelp til ting, uten at jeg er en liten pinglemus for det. Noe jeg ikke har sagt til han, og som jeg ikke er sikker på om gjelder MEG eller KVINNEN som helhet; jeg føler meg mye psykisk sterkere enn han, jeg føler meg faktisk som en skikkelig tøffing. Men spesielt fysisk sterk er jeg ikke...
Dunder Skrevet 20. mai 2008 #9 Skrevet 20. mai 2008 Jeg ser på kjønn i stor grad som en sosial konstruksjon, og jeg tenker at det ikke burde spille så stor rolle for hvordan man lever livet sitt om man er mann eller kvinne. Når det er sagt så synes jeg det er synd for menn at de ofte blir oppdratt til å ikke gråte, vise følelser eller snakke ut om ting. Det er liten tvil om dette er en av de viktigste årsakene til at det er langt flere menn enn kvinner som tar selvmord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå