MilleMamma84 Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Jeg har nettopp funnet ut at jeg ikke kan bruke eggløsningskalkulatorer pga. at jeg alltid vil ha tidligere EL enn det kalkulatoren angir. Siden jeg har litt lang syklus forskyves EL-datoen i kalkulatoren, men dette stemmer altså ikke for meg. Finner ut at jeg har EL på dag 11-13 i syklusen og en lutealfase på 17 dager.Da jeg trodde jeg hadde EL, var den nok over for lengst. Flere som finner ut at de har tidlig EL og lange lutealfaser? Lurer på om dette er normalt jeg... Vet at kort lutealfase er ugunstig, men hva med lang...?
Ladybug~N&E Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 17dager er innenfor normalen. på pernille.info står det at det er viktig med lang lutealfase (lengden på lutealfasen er avhengig av levetiden til det gule legemet.) lutealfasen må være såpass lang at egget rekker å feste seg og gi beskjed vidre til kroppen for å forhindre mensen. klarer ikke finne noe som sier at en syklus på 17dager er veldig ugunstig. det gule legemet produserer progesteron og det er livsviktig for å beholde spiren. så da er det jo greit at det har såpass lang levetid;)
MilleMamma84 Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2008 Takk for svar=) Ja, da kan jeg jo bare se positivt på d da=) Ser du er inne i første pp=) Blir det lenge mellom dine små?
Ladybug~N&E Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 blir ca. 1,5år mellom dem om jeg får vilja mi;) lillegull er snart 9mnd så jeg må forte meg om jeg skal "rekke" det;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå