Gå til innhold

Hva er ynglingsmiddagen til barnet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med å få i lillemor middag om dagene. Hun er 6 mnd, og spiser 2 måltider om dagen med grøt. Her varierer det veldig om hu spiser opp alt. Når jeg gir henne middagsglass spiser hu litt, og så vil hu ikke ha mer etter kanskje 1/4 av glasset. Hu brekker seg og begynner å vrenge seg unna.

Jeg gir henne Hipp middagsglass, men de er tydeligvis ikke så veldig gode da..

Hva gir dere andre, og hvilken smak synes deres små er best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme problem som deg med tulla vår.. Slitsomt altså... Og jeg har prøvd ALT. Håper det blir bedre etterhvert :)

Skrevet

Yndlingsmiddagen til mini er pupp. Pupp og pupp og pupp! Jeg har også prøvd å gi han smaksprøver av diverse mat, middagsglass, ulike grøter, fruktmos, banan, etc. men han vil ikke ha. Nærmer seg 6 mnd så det blir spennende å se hvordan dette går!

Var nok ikke akkurat det du lurte på, men... ;)

Skrevet

Hehe, det er greit å høre at flere sliter med det samme iallefall! Lillemor ligger på gulvet å leker seg nå, og jeg putter i henne ei skje med middag i ny og ned her, så da går det bra! .. meeeen dette tar tid!

Skrevet

Det er ikke verst synes jeg! Her ser det ut som om jeg gir han sitron hver gang jeg prøver meg på noe annet enn melk. Det eneste han liker er pupp og tran! Merkelig unge;)

Skrevet

min er helt besatt av broccoli så han spiser alt med det i;) veldig glad i kokt potet med smør, broccoli og leverpostei, tror det må være favoritten!

Skrevet

Gutten min på 9mnd er veldig glad i kokt asparges og broccoli.. Han liker igrunnen det meste av mat som han kan holde selv og spise av, alt som skal inn med skje vil han helst ikke ha (spiser litt, så begynner han å snu seg bort og lukke munnen, og prøver alt han kan å få tak i skjeen, og hvis han gjør dèt, blir han så glad at han vifter ivrig, ergo splætter på vegger og gulv...hmpf...). Av middagsglass har jeg prøvd ALLE, men de eneste han liker er Hipp sine 6-mnds glass, alt annet brekker han seg av, eller nekter å åpne munnen.

Har vurdert å prøve litt makaroni med smør, evt med kjøttdeig, for å få litt variasjon.

Skrevet

jenta mi er 6 måneder, og elsker biff stroganoff fra hipp. nesten det eneste hun liker også, i tillegg til grøt.

Skrevet

Hei... Vi slet med akkurat det samme. Prøvde med hipps mild grøt med grønnsaker. Etter at hun hadde vent seg til denne ble det lettere med vanlig middag også. Nå er livretten nudler og spagetti, alt som har tomatsaus egentlig enda hun brekte seg av det i begynnelsen:)

Skrevet

Annenhver skje med frukt eller noe annet hun liker kan også være en ide?!

Skrevet

Jenta vår nekter å spise middagsglassene så her lager vi alt selv og yndlingsmiddagen er pølser og potetmos:)

Skrevet

Takk for tips folkens :-) Da blir det handling av brokkoli, og hipps grøt med grønnsaker i morgen!

Skrevet

Sønnen min likte stort sett ikke middagsglass i det hele tatt. Vanlig hjemmelaget moset middag var derimot en suksess. Nå er han snart 2 år og spiser det samme som oss hver dag og elsker middag :-)

Skrevet

Her i huset er favoritten Nestles grønnsaker med kalkun (6mnd glass). vil gjerne at ha skal spise etisk og økologisk jeg da, men han hater HIPP :(

ellers er han vill etter pølse, avokado, og generelt alt han ser at vi putter i munnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...