Gå til innhold

EL igår og idag, når ta Wild yam??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring som kan hjelpe meg? Jeg har for første gang fått utslag på EL og lurer nå på når jeg kan starte med Wild Yam-pillene som står og venter på meg:) Har sett noen skrive at man skal ta det etter og ikke før EL, så derfor har jeg ikke turt å starte på dem enda. Bruker clear blue monitoren og fikk max utslag på EL både igår og idag, så det ble med ett forsøk igår kveld, og enda et når sambo kommer hjem i kveld:) Det jeg lurer på er når jeg skal ta disse pillene??

Er så redd for å ødelegge EL, hehe.... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at du endelig har sett et utslag!! Ut fra dette kan det jo være vel verdt å gå til innkjøp av monitor.. Er selv på andre runde med EL tester, og har ikke sett et eneste utslag sålangt..

Ang Wild Yam vil jeg anbefale deg å google wild yam her inne på BIM. Har selv lurt på dette og når jeg skulle ta det. Etter å ha lest flere historier gjorde jeg opp min mening. Begynte på WY i beg av denne syklusen (når jeg hadde mensen), så er spent om EL kommer. Noen som har blitt anbefalt hele syklusen, og noen som sier etter EL.

Ta en titt på hva andre har prøvd, men ut fra jeg har lest tror jeg ikke det vil skade å begynne å ta de nå(:

Lykke til!

Skrevet

Takk for godt tips! Har lest litt mer og virker som folk har forskjellig oppfatning. jeg kjøpte mine for en uke siden, men var litt motvillig til å bruke dem i og med at jeg ikke en gang visste om jeg har EL. Vil jo ikke skremme vekk egga enda mer:)

Må si det var en utrolig lettelse å få bekreftelse på EL! Har tidligere prøvd både staver og strimler fra billligetester (nettstedet), uten noe utslag så begynte å bli redd for at det var meg det var noe feil med! Nå kan det jo hende at jeg faktisk ikke hadde EL de gangene, men velger å tro at det bare er monitoren som er mer nøyaktig:)

Monitoren koster litt, men er superfornøyd med den sålangt da! Anbefales virkelig:)

Dette er min 2 .pp med monitor (ca 7 pp totalt), og det er så greit å bare la den styre alt hvis du skjønner:) jeg og sambo har en ganske hektisk hverdag begge to, så er deilig å kunne få beskjed om de viktigste dagene! I tillegg varsler den jo når det nærmer seg:)

Håper jeg ikke bare var heldig som hadde EL denne gangen da, men at jeg virkelig har EL hver mnd! Det vil jeg jo uansett få se etterhvert som jeg bruker denne monitoren da.

Tusen takk for svar og masse lykke til i EL-jakta til deg også!

Skrevet

Skjønner godt du er litt motvillig til å bruke de for tidlig. Grunnen til at jeg valgte det var at syklusen min har blitt 2 dager lengre for hver periode siden jeg sluttet på p- piller ved nyttår. Er nå oppe i 32, og neste (beg av juni) sikkert på 34 dager. Siden WY kan hjelpe til å justere tenkte jeg å prøve en periode for å kanskje slippe å ende opp med månedslange sykluser(: Måler tempen for første gang denne mnd, og om EL ikke kommer droppes WY neste mnd..

Mtp EL tester er jeg helt enig med deg. Tror nok monitoren er mer nøyaktig, og tror nok også man har EL uten at billigtestene slår ut. Har mistet litt troen på disse billigtestene etter å ha lest om så mange som ikke har fått utslag. Kommer absolutt til å vurdere monitor om ikke lenge, skjønner godt at det er greit å "peile" dere inn på de rette dagene!!

Vi får håpe EL kommer, timingen er riktig og vi snart sees inne på 1. trimester!! (:

Skrevet

Jeg begynte med Wild Yam midt i syklusen fordi jeg trodde jeg ikke skulle få eggløsning (etter å både ha tempet OG brukt el-test). Jammen ble jeg ikke gravid denne pp!!!!!!!!!!!!!! Etter å ha gått gjennom tempene etterpå fant jeg ut at jeg begynte med WY 2 dager FØR eggløsning :)

Uansett så er visstnok wild yam man får kjøpe i norge ikke noe farlig å ta hele syklusen. Det skal hjelpe til å fremme progesteron, og det gjør det uansett først når eggløsning er over.

Lykke til!!!!!

Skrevet

Gratulerer sååååååå mye Giina!! Har lest om flere som har blitt gravid første syklusen de prøver WY.

Gratulerer igjen, og kos deg mye med graviditeten(:

Skrevet

1000 takk!!!!!

håper så mange som mulig kommer etter veldig snart :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...