Gå til innhold

tørrhetsflekker, får de ikke bort:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd sebamed sin salve mot tørrhetsflekkene som han har fått noe flekkvis på lårene og på den ene armen. Bruker bare babyolje under bading. Har også prøvd vitapan/a vit cream men ingenting hjelper...

Noen som kan anbefale en god krem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg maserer huden til minsten med babyolje før legging. funker som en kule.

Skrevet

Er det atopisk eksem? Du må nesten bare prøve deg frem. På vår gutt er a-creme best, Avene funker også bra, mens ene kusinen med eksem har god nytte av en som heter Aderma exomega. Ellers så er det slik at dersom flekkene er veldig gjenstridige og røde bør man smøre med en mild kortisonsalve i 1-2 uker (ikke mer enn 2 uker i strekk!) før man smører på fuktighetskrem. er det eksem bør dere heller ikke bade oftere enn 1-2 ganger i uken, unngå ull rett mot huden og huske på at aitrusfrukter og tomat (gjelder deg også om du ammer) kan gjøre eksemen værre.

Skrevet

unugentum (resptfritt på apotek) funker også bra, brukte den på "storebror", den kan også brukes på tørre såre brystvorter (men må da tørkes av før amming)

Skrevet

jeg er så usikker på om det er atopisk, vet ikke hav som kjennetegner det?

Det er iallefall tørre partier som er røde.. sånn flekkvis liksom, også kjennes de veldig tørr ut når jeg tar på de. Prøver å smøre flere ganger for dag...

Babyolje føler jeg ikke trekker ordentlig inn, det blir liksom bare som en hinne på huden. (bruker den når jeg masserer han på kvelden=)

Skal kjøpe de prod dere anbefalte så får vi se om det ikke blir ordnings:)

Skrevet

Jenta vår har slike flekker også og jeg synes ikke de kremene vi har forsøkt til nå fungerere. Skal på helsestasjon med henne i morgen. Har en mistanke om at det kan være atopisk eksem.

Skrevet

Hei supermamma:)

Gidder du skrive inn her hva de sier på helsestasjonen imorgen?

Skrevet

Det du beskriver høres akkurat ut som det 3 åringen våres har og det er i hvertfall atopisk eksem.

Skrevet

Gutten min har også slike tørre flekker, her hjelper Aderma Exomega veldig godt, som en skrev over her. Smører morgen og kveld, bader ikke mer enn 2 ganger i uka og har da rikelig med olje i vannet, og unngår ull rett mot huden.

Skrevet

ok:( ja jeg mistenker det nemlig... har litt tendenser selv også på armene:(

Bør vel få ahn til lege da, for å evnt få det konstatert...

Men håper inderlig ikke det er det da...

Skrevet

Mini har også vært veldig tørr på armer og beina og jeg var også redd det var eksem, men vi smurte med aderma morgen og kveld og det ble veldig mye bedre allerede etter noen få dager. Fikk beskjed av lege på helsestasjonen at hvis det ikke hjalp, så kunne jeg smøre med hydrokortisonkrem uten at det var noe problem en kort periode.

Skrevet

jenta mi på 4 1/2 har hatt sånne flekker sia ho blei født, en liten rett under haka og en på hver side av nedre del på ryggen,legen sa det var eksem/atopisk og ho ville vokse det av seg,brukt alt jeg har kommet over inkl. kortisonsalve på resept men ikke noe funket før jeg fikk Apolar av legen..funker kjempebra og anbefales på det sterkeste! denne er det heller ikke kortison i :)

Skrevet

Jeg vil anbefale Elisabeth Arden Eight Hour Cream :)

Den fungerer veldig bra på eksemen min og til niesen min! Den er veldig drøy, så selv om den koster litt så varer den lenge. :)

Skrevet

tipsene er notert;)

får prøve litt forskjellig:)

elisabeth arden har jeg faktisk, da kan jeg jo prøve den i morgen:) har ikke tenkt på det før.

Skrevet

Da har vi kommet tilbake fra helsestasjon. Både helsesøster og barnlegen kikket på jenta vår. Helsesøster mente det kunne være noe mat hun reagerer på.

Barnelegen mente de kunne være atopisk eksem og henviste jenta vår videre til spesialist. Der skal hun prikktestes for å finne ut hva det er hun reagerer på. Fikk som råd å smøre med Mildison (hydrokortison) 1 gang per dag i en uke, deretter 3 ganger per uke. Ikke stoppe med behandling selv om flekkene forsvinner.

I tillegg skal vi fortsette med de vi allerede gjør: smøre henne med fuktighetskrem morgen og kveld, ikke bade så ofte men bruke olje i vannet, unngå parfymerte vaskemidler/skyllemidler og alt annet av parfyme, unngå ulltøy rett på kroppen (det klør).

Er glad vi fikk henvisning videre framfor å bruke lang tid på å prøve ulike kremer osv. Nå får vi kanskje svar på hva det er hun reagerer på og hvordan vi best kan hjelpe henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...