L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Her er mitt som jeg fant da jeg var gravid med snuppen;) Dette er en hilsen til mamma'n min fra meg jeg ligger inni magen din og lengter etter deg - for selv om vi er nærme nå, så gleder jeg meg til å se deg smile søtt til meg og kose når jeg vil. Det blir i lengste laget å vente sånn, jeg vet men tenk - for meg har dette vært en diger evighet! For deg er ni små måneder en brøkdel av ditt liv mitt liv har ikke startet det, et rart alternativ... Å mamma'n min, jeg gleder meg. Det kiler inni meg! Tenk, om no'n små små uker så skal jeg treffe deg! Jeg kjenner dine lyder, jeg kjenner stemmen din og om no'n små små uker skal du få høre min. Koselig om vi kunne lage en dikt tråd:)
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 AVTRYKK. Det hender du blir lei deg fordi jeg er så liten, jeg setter merker overalt og gjør deg ganske sliten. Men hver dag blir jeg større ja en dag blir jeg stor, og alle mine avtrykk blir bare svake spor. Her er et varig avtrykk så du vil huske og forstå, hvor søte mine hender var den gang da de var små......
Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Tenkte du aldri kjære mor, den gang du ble gravid. da ble vi lenket sammen, og du følte det ble liv. i alle drømmer om meg, hvor du planla alt så vel da du merket at jeg sparket, da du la deg hver enkveld. tenkte du aldri, kjære mor, at kanskje jeg la planer og... at jeg valgte helt på egenhånd, en mor å stole på. en mor som luktet søtt og hadde silkemyke hender. en hjelpsom, kjærlig skapning som kjærlighet meg sender tenkte du aldri, da du planla å få meg at jeg lette blant mange og til slutt fant jeg deg. og da jeg lå i dine armer, og du kikket ned på meg, da var jeg kjempe lykkelig fordi jeg valgte deg
Sunniva78 har to små Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 Liten? Jeg? Liten? Jeg? Langt i fra. Jeg er akkurat stor nok. Fyller meg selv helt på langs og på tvers fra øverst til nederst. Er du større enn deg selv kanskje? -Inger Hagerup-
du og jeg og vi to Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 Det er en sang, synes den er helt nydelig - og en god trøst Hverdag Når en morragrennen unge slår seg vrang og rekker tunge og nekter å ta klær og støvler på. Når melkeglasset veltes og geitostmaten eltes mellom fingre som er klønete og små. Så husk at denne dag må du ta vare på, den forsvinner mellom fingra dine nå. En gang vil du savne slitet, da er det for sent å vite det er du som gjør din dag og tinning grå. Når skrikinga og skrålet blir litt mer enn du kan tåle, og du kjefter på en glede og en lek. Når du har glemt å leve midt i hverdagen og strevet, og tålmodigheten din har satt sin strek... Så husk at denne dag... Du er kysten som de engang seiler fra si meg - hvem er stor og hvem er liten da når fremtidshavet ligger som et speil så blås din medvind inn i deres seil Når lørda'n blir til sønda', du ber en stille bønn da om at unga ikke våkner klokka fem. Men Vårherre kan'ke love at du skal kunne sove når to små kommer inn med morraklem Så husk at denne dag må du ta vare på, den forsvinner mellom fingra dine nå. En gang vil du savne slitet, da er det for sent å vite det er du som gjør din dag og tinning grå.
du og jeg og vi to Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 Ja, og så Sissel Kyrkjebø sin Sarah's Song. Jeg klarer nesten ikke høre på den uten å få tårer i øynene. Mama how do I begin to explain the situation we're in angels heard the beautiful words that you prayed and showed me the way to you And they knew you were in love so they sent me down from heaven abowe angals cried and kissed me goodbye I was long gone This is my song - to you Oh my song could never be as sweet as the song you sing to me oh my love could never be as deep as the love you give to me When your fingers touch my skin and you kiss my lips and tickle my chin I breath you in, oh mama I'm where I belong This is mo song to you Oh my song could never be... And one day I will be grown and I know I'll have a child of my one Remember me this way cause some day I'll be long gone singing my song to you Oh my song could never be as sweet as the song you sing to me oh my love could never be as deep as the love you give to me
kosemæ Skrevet 20. mai 2008 #8 Skrevet 20. mai 2008 "du og jeg og vi to"; hvem har den sangen med norsk tekst litt lenger opp her? Den var vakker!!!
du og jeg og vi to Skrevet 20. mai 2008 #10 Skrevet 20. mai 2008 Ja, er ikke den fin! Melodien er veldig fin også, på begge to... Jeg vet ikke hvem som har skrevet Hverdag, om det er Louis Jacoby - men han er den eneste jeg har funnet som synger den i alle fall.
du og jeg og vi to Skrevet 20. mai 2008 #11 Skrevet 20. mai 2008 Kanskje det staves Lois... Er den ikke nydelig? Jeg synger litt på den når jeg står opp for tredje gang på natta: "en gang vil du savne slitet, det er du som gjør din dag og tinning grå..." Fine dikt dere andre hadde også!
betty74 Skrevet 20. mai 2008 #12 Skrevet 20. mai 2008 Dette diktet av Zinken Hopp er nydelig: Livets høyeste lykke Den vesle varme ungen min gjør rare lyder med tungen sin hun lager merkelige ord til glede for sin stolte mor Min egen lille deilighet jeg har slik gunstig leilighet til gransking av den hvite rand av underkjevens første tann, en bitteliten snehvit spiss av verdens minste tannebiss Du vesle fugleungen min, den lubne, skjønne kroppen din med de små, rare klærne på og foten din med tærne på og hånden din og armen din og fargen din og varmen din er som et kjempemessig hav din mor kan øse lykke av! Men uten kamp og uten slag skal jeg gi slipp på deg en dag Hvor MIN du er, allikevel skal du bli stor og bli deg selv. Nå kan jeg bare pleie deg og elske deg og eie deg og leke med og ta i deg og være bunnløst glad i deg. Men når du selv om litt blir stor så vil du si: "nei, æsj da mor!" Og selvsagt har du rett i det, det finnes ikke vett i det. Og så en dag om 15 år skal denne bylten uten hår som sutter sine egne tær si: "Mor, så gammeldags du er!" Og ser du mitt fotografi så vil du le av det og si: "Tenk, dette her er mor og far! Å gid hvor rare dere var!" Hva sorger det vil volde meg i strid for å beholde deg hva kamp det enn vil skape meg så vil jeg sikkert tape deg. Vi snakker sammen uten ord for selvsagt skjønner jeg, din mor allverdens rare skurrelyd Jeg legger munnen from av fryd mot nakkegropens myke skinn... Å, skjønne fugleungen min!
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #13 Skrevet 20. mai 2008 kjempe flotte dikt damer=)
sarahrara Skrevet 20. mai 2008 #14 Skrevet 20. mai 2008 Footprints "Walk a little slower daddy," said a child so small. "I`m following your footsteps and I don`t want to fall. Sometimes your steps are very fast, sometimes they`re hard to see; so walk a little slower daddy, for you are leading me. Some day when I am all grown up, you`re what I want to be; then I will have a little child who`ll want to follow me. And I would want to lead just right, and know that I was true; so walk a little slower, daddy for I must follow you." Author: unknown /Ukjent forfatter
Mitzy Skrevet 20. mai 2008 #15 Skrevet 20. mai 2008 FØR JEG BLE MAMMA: Før jeg ble mamma så snublet jeg aldri over leker eller glemte ord i en barnesang. Jeg bekymret meg aldri om plantene var giftige eller ikke. Bekymret meg ikke om dører var igjen eller om stikkontakter var sikret. Før jeg ble mamma hadde jeg aldri blitt gulpet på, bæsjet på,bitt på eller tisset på Jeg hadde fullstendig kontroll over mitt liv,å tankene mine. Jeg sov hele natta.... Før jeg ble mamma,holdt jeg aldri fast et gråtende barn, så doktoren kunne sette sprøyte. jeg så aldri inn i tårevåte øyne som gråt. Jeg ble aldri fasinert over en dårlig grimase,jeg listet meg aldri inn på et barnerom,bare for å se et barn sove. Før jeg ble mamma holdt jeg aldri et søvnig barn, bare fordi jeg ikke ville legge det ned. Jeg hadde aldri følt hvordan hjertet ble knust i tusen biter, når jeg ikke kunne stoppe smerten. Jeg trodde aldri noe så lite kunne påvirke mitt liv så mye. Jeg visste ikke jeg kunne elske noen så høyt... Før jeg ble mamma hadde jeg aldri visst om nærheten man føler når man ammer sitt barn. Jeg visste ikke om det spesielle båndet mellom en mamma og hennes barn. Jeg visste ikke at noe så lite kunne få meg til å føle meg så viktig. Før jeg ble mamma visste jeg mye, nå vet jeg mer... Før jeg ble mamma hadde livet mitt betydning, nå betyr det mer... Jeg visste ikke jeg kunne føle så mye før jeg ble mamma. Du er den som har åpnet denne verden for meg. Elsker deg engelen min.
sarahrara Skrevet 20. mai 2008 #17 Skrevet 20. mai 2008 Åååå......snuuufs! Det er såååå mange fine dikt om å være forelder og stor kjærlighet for de små nurka våre ) ~ Når du ser en venn ~ Når du ser en venn som trenger hjelp og trøst og gode ord, er det du som har fått sjansen til å være venn og bror. Når du ser en venn som gråter for de andre gikk sin vei kan du rekke hånden frem og si: Kom her og lek med meg ~ Ukjent ~
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå