Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Jeg drakk svært lite koffein de 12 første ukene. Nå blir det en del mer. Kaffe drikker jeg ytterst sjelden, liker det ikke så godt, men det blir jo en del Pepsi Max o.l. Hva er faren med koffein etter 1.trimester? Og inneholder iste koffein?
Madamina Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Går helt fint med 2 til dagen, maks 3 tror jeg.
supermom* og ny på vei Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Jeg holder meg innefor 1 liter cola eller 2 kopper kaffe. Drikker som regel mye mindre, men dersom jeg må så er dette grensen for meg. Tror det er godt innenfor det som er anbefalt.
Nina_J Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 Jeg tror ikke det er anbefalt å drikke mer enn tre kopper kaffe og en liter koffeinholdig drikke pr dag. Det gjelder uansett hvor du er i graviditeten. Om det er første eller tredje trimester.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. mai 2008 Stemmer nok det. Holder meg langt innenfor grensen selv, men lurte på hva som er faren med mye koffein?
Nina_J Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 Åja, hehe. Jo, det kan visstnok være abortfremkallende.
Gjest Tallulah Bankhead Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 En studie som ble publisert i `American Journal of Obstetrics and Gynecology` har vist at to kopper kaffe om dagen kan øke faren for abort. http://www.timesonline.co.uk/tol/life_and_style/health/article3221760.ece
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 20. mai 2008 #8 Skrevet 20. mai 2008 Det er koffein i det meste av te, også iste. Selv holdt jeg meg helt unna koffein første 3 mnd, nå drikker jeg kanskje en kopp med koffeinholdig te pr. dag, ellers drikker jeg te uten koffein.
allegodetingertre Skrevet 21. mai 2008 #9 Skrevet 21. mai 2008 Var helt uten koffein frem til uke 15. Da begynte jeg å drikke 1-2 kopper kaffe per dag. Spurte min gyn om den studien, og han mente at det ikke var farlig.
Svensk Skrevet 22. mai 2008 #10 Skrevet 22. mai 2008 Før sirka en månad siden læste jag i Føreldrer og Barn ,en liten notis. Dær stod det att i en dansk studie hade man nu kommit fram till att koffein ikke påvirker længd el vektutvicklingen hos barnet. Dette gællde gravida som drukkit koffeinhaltigedrykker efter uke 12. Ellers så ær det bare økt risiko før abort jag hørt som biverkning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå