Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Endelig den etterlengtede ordinære ultralyden! Alt så fint ut, og terminen ble korrigert fra 18 til 15 oktober. Jormor var nokså sikker på at det er ei jente, som jeg synes er kjempegøy siden jeg hadde jentefølelse, og har en gutt fra før som ønsker seg veldig en lillesøster. Nå er det bare å vente på 3DUL i juni en gang
Gulljnta Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Så heldig du er Har også jentefølelse, men alle tror jeg får gutt (for "alle" får gutter for tiden). To uker igjen til UL her, gleder meg!
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2008 Ja det er så spennende -og spennende med termindato også om den blir endret noe. Jeg fikk jo noen dager mindre så på plutselig hoppet jeg fra uke 19 til 20
AO3 Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 Gratulerer! Jeg var også på UL i dag, men jeg ble flyttet "feil" vei - fra 14. oktober/19. oktober (mens/tidlig UL) til 24. oktober. Noe jeg selvsagt ikke er så veldig fornøyd med. Men vi får se hvordan ting utvikler seg etterhvert!
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. mai 2008 Nei og nei, nå flyttet de oss i hver vår retning så vi ikke får samme termin likevel!!! Hehe, fikk du vite kjønn da? Eller ville du ikke vite?
mamma_til_2_m_junispire Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 det er så gøy med UL! skal selv på 3D UL den 3.juni... må punge ut 700kr av egen lomme... håper bare på mange fiiiiiine bilder blir så spennende.... gleder meg sinnsykt!!
AO3 Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 Vi ville ikke vite, men tror uansett det hadde vært umulig å se... Noe av det første jordmora sa var at "dette er det dårligste ultralydapparatet på hele sykehuset", noe som ikke direkte var betryggende...! Og det tror jeg jammen må stemme. Både samboeren min og jeg er vant til å se på UL, og kvaliteten på bildet var ikke direkte imponerende. Tror det hadde vært VELDIG vanskelig å si noe sikkert ang kjønn på det apparatet der... Noe som ikke akkurat gjør meg mer beroliget når det gjelder at terminen ble flyttet. :/ Hun satte meg på overtid fra 7. november, men aldri i livet om jeg lar det gå så lenge uten kamp!! Siste symfyse-fundus-måling lå over gjennomsnittet, og det var etter menstermin, som er nesten to uker tidligere enn den nye terminen. Dvs jeg er over det grønne området med denne terminen. Håper det holder seg slik utover i graviditeten, da blir det lettere å argumentere i slutten av oktober at dette kan ikke stemme. Har dessuten en tidlig hCG-måling som ikke stemmer særlig godt overens med ny termin, heller... Vurderer faktisk sterkt å ta en privat UL i sommer. Løpet er nok kjørt når det gjelder termin, men jeg har lyst til å få en skikkelig gjennomgang av en gyn på organer etc - med et langt bedre UL-apparat... Men mini så i alle fall ut til å ha det bra! Han/hun var kjempeaktiv, selv om jeg hadde latt være å spise/drikke søte ting. Hun påsto at man så gjerne best hvordan det sto til med fosteret basert på aktiviteten... Og aktiviteten var i alle fall på topp! Det kjenner jeg jo i og for seg også.
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 20. mai 2008 Så kjipt med dårlig UL-apparat da Sikkert lurt med privat så man får se litt bedre at alt er i orden. Jenta mi også var ganske livlig, grep etter tærne sine og lå med "hæla i taket" så ser ut som det blir en liten partygirl! hihi
AO3 Skrevet 20. mai 2008 #9 Skrevet 20. mai 2008 Vel, vi får se. Kanskje jeg tenker annerledes når jeg får det litt på avstand. Det er nok en skikkelig partyjente eller partygutt dette også, hæla i taket som du sier!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå