Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Han sutrer og klager på at han må stå opp nesten hver dag kl 07 for å få eldste mann på skolen.. Jeg har evig nok med mnstemann som er våken 2-4 ganger om natta og skal ha pupp.. Har spurt om hjelp til avvenning, men har et helvetes liv for å få han våken så jeg har gitt opp.. Før kl 08 var også de to minste oppe.. Sambo kom å henta minstemann og var potte sur.. kl 09 står jeg opp, og ser noe som får hjerte mitt til å synke.. Sambo sitter å sover i stolen med minstemann på fanget, og ser at babyen ikke har fått morgenstellet sitt.. Frokost har han fått.. 4 åringen sitter på gulvet iført bare t-skjorte uten morgenstell og frokost.. Får sambo omsider våken, tar han med seg minstemann og går å legger seg.. (SAMBO SOVER ENDA).. Skjønner ikke at han tør å sette seg til å sove så vanskelig han har for å våkne om noe skulle skje... Dette er ikke første gang jeg ser dette, men jeg kan love at det er siste.. Sitter her egentlig å lurer på hvor ansvaret hans er.. Jeg har føelesen av at jeg gjør alt her i huset.. (da snakker jeg ikke om å ta oppvasken og slikt) Jeg må fortelle han hva han skal gjøre som om han skulle vært 8 år.. Jeg er så drittlei.. Og vurdere å ringe familievernskontoret.. Ikke bare det, han gjør også klar forskjell på sine gutte og min eldste.. Hans gutter er 10 og 12 år, min er 12 år og har diabetes og adhd.. Er det noe min sønn gjør galt er han ute med klørne med en gang.. Og hans gutter er engler, han ser ikke noe galt ved dem.. Han lar dem gjøre akkurat hva det passer dem.. Jeg er lei av å være kjeftsmella her i hust.. Her er det jeg som må si i fra til guttene og mener det er galt, men kan heller ikke la dem slippe unna heller slikk pappaen deres gjør... Nei, skal ta en tlf i dag.. NOK ER NOK
Anne-B. Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Det er fint at en av dere er voksen og tar tak i det, for dette er jo et problem. Han trenger nok bare en liten vekker, håper det ordner seg for dere. Det er slitsom å gå og føle at man er mora til mannen, det blir ikke riktig for meg, i alle fall.
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2008 Beklager at det ble langt.. må få ut frustrasjonen.. Dette har pågått lenge nok.. P.S. Tastaturet er litt koko, enkelte bokstaver faller ut av og til...
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 Hei! Det kan ikke være greit for deg når situasjonen er slik. Mange barn er masse ansvar og det må være frustrerende når man i teorien er to om ansvaret, men blir sittende med en stor byrde alene. Det virker som mannen din sin oppførsel krever mer energi og stress av deg enn alle barna. Du må gjøre det du føler er riktig, vil du ta den telefonen så gjør det. Du har helt sikkert prøvd å fortelle mannen din hvordan du opplever hverdagen? Og det at han ikke hører må jo gjøre veldig vondt. Masse lykke til. Håper det ordner seg for deg!
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 Må bare spør: Hva trenger du denne mannen til? Hadde det vært meg hadde jeg klart meg bedre uten.
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2008 Trodde vekkeren kom i fjor da vi var innlagt på bup for utredning av eldstemann ang adhd, da fikk vi hjelp og tok opp dette problemet.. Og da sa familie terapeuten at han mått e ta i et tak han også.. Ikke bare leve i sitt eget nøtteskall... Desverre så hjalp ikke det.. Jeg har også sagt at blir det ikke endring så må jeg si stopp for en periode å la guttene hans komme hit.. Jeg har evig nok med de 3 som bor her.. Har også fått advarsel fra legen, at jeg må få en mann i huset ikke en 8 åring...
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 20. mai 2008 Tro meg tanken har streifet meg mange ganger.. Og har trua han med utkastelse, og da sier han hvrfor må ha dra..? Huser står i mitt navn.. Så for min del kan jeg godt selge og flytte.. Jeg er i fra Nord-Norge og bor ikke der nå.. Jeg kan ta en tlf og om noen dager så er vi ute av huset... Og da kommer han med at han ska ha barna.. Og det er noe han aldri i verden kommer til å få.. Over mitt lik...
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #8 Skrevet 20. mai 2008 oi....har ikke annet råd enn at dette bør dere kansje ta til familieværnskontoret, jo før jo bedre. Vet ikke hvor lenge jeg hadde orka noe sånt.
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 20. mai 2008 #9 Skrevet 20. mai 2008 Høres ut som om dere har kjørt dere litt fast... Hva om alle står opp klokken 7, lage en bedre frokost for å samle familien. Så tar begge dere voksne et tak. Om alle er med å bidrar til triveligere stemning, så blir den jo gjerne det... Jobber ingen av dere, siden dere kan sove så lenge?
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 20. mai 2008 Må logge meg av nå.. Kommer tilbake senere... Skal ta av meg de små...
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 20. mai 2008 Da har jeg ringt familievernkontoret... Det blir siste utvei... Får time over helga, men måtte belage oss på 3 ukers venting... P.S. Han sover enda....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå