Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

..Og varmer dere den eller gir kald?

Hvor lenge bruker dere tåteflaske?

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ca 1 år.

Ble en naturlig overgang da hun begynte i barnehagen. De ga lunken melk på formiddagen og vi begynte gi lunken melk etter grøten på kvelden, kose stund før natta.

Har fungert bra. Hun bgynte eterhvert å bruke andre kopper med hard tut og nå bruker hun begge deler. Men kan vel strengt tatt slutte med tåteflaskene nå:-) 16 mnd

Skrevet

Jeg begynte å gi kald kumelk i glass eller tut-kopp til begge mine ved ca 11 måneder. Jeg ville ikke putte noe annet enn mme på tåteflaske. Vanskeligere å avvenne flaska da hvis man putter alt mulig på den...

Skrevet

Takk for svar.

Jenta mi er 12 mnd og jeg tenkte snart å begynne med kumelk.. (gradvis)

Hun drikker fint av tutekopp til måltider (vann), men problemet er at hun ikke drikker store mengder på denne måten. (Super når hun er tørst)

Hvor mye melk bør de ha på denne alderen da?

Nå får hun to flasker med ca 130 ml to ganger om dagen. Vil ikke ha mer. Drikker litt vann også.

Jeg er redd det skal bli for lite væske hvis jeg kutter helt ut flaska. Kan ende opp med bare 1 dl drikke på en hel dag...

Skrevet

Jeg spurte helsesøster på 1års kontrollen om dette med for lite væske. Hun sa at det skulle jeg ikke bekymre meg om, da de nå skal ha det meste av næringen gjennom fast føde.

Hunsa de ikke burde får mer enn 5 dl melk om dagen.

Noen påpekte for meg at det jo er melkepulver i grøten også(noe jeg ikke tenkte på)

Men hun har vel sånn ca fått mellom 3 0g 4 dl om dagen.

Jeg tenkte også at vi skulle gjøre det gradvis, men jammen gikk det fort da hun først hadde begynt å få det:-) Og da var det helt over med mme.

Nesten på dagen. Brukte opp siste pakke.

Jeg tok faktisk og vannet ut mme de siste dagene også..da var det ikke mye næring i den heller.

Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...