Gå til innhold

Konflikt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt på 3år elsker barnehagen sin. Han er voksen for alderen og har nå i 2år vært mye sammen med de eldre. Han har fått blitt med på turer og lek med de eldre barna.

Han har fått en "god" venninne som er 4år. Hun snakker bedre enn min sønn, er større/høyere og er en svært bestemt ung dame.

Ofte faller disse vennene i konflikter. Da ender det gjerne i store slåsskamper. Det blir blod, blåmerker og kuler.

Min sønn er sikkert ingen engel, men jeg synst da synd på ham.

Min sønn kommer daglig hjem med nye sår. Og da snakker jeg om store blodige kloremerker o.l. Nå er denne slåssingen blitt så ille at jeg har bedt barnehagen om å holde dem adskilt. Min sønn kan heller mer holde seg inne på sin avdeling - og så kan dem heller leke sammen ute- om de selv vil.

Problemet er bare at barnehagen ikke ser ut til å bry seg om mitt/vårt ønske. Vi har hatt 5 samtaler om dette med de barnehageansatte. Men det ender allikevel med at de leker med hverandre. "De er jo så gode venner. Og de spør etter hverandre hele tiden" er svaret jeg får.

Er det vanlig at venner også er uvenner - så ofte? Min gutt forteller meg hele tiden at han ikke ønsker å leke med denne jenten. Men nå kan det jo være at slik at han vil noe annet når han først er i bhg.

Hvor bastant skal jeg være? Skal jeg la dem få leke med hverandre? Eller bør barnehagen respektere mitt ønske om å holde dem mer adskilt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen meninger der ute!

Skal jeg la det ligge? Har barnehagen rett?

H.I.

Skrevet

Vanskelig situasjon.. Jeg syns ungene kan få leke sammen hvis de voksne greier å følge med såpass tett at de kan gripe inn med en gang det nærmer seg en krangel eller slosskamp. På den måten lærer kanskje ungene at de ikke kan løse uenigheter gjennom å fly i tottene på hverandre.

Hva med å la sønnen din leke med denne jenta privat? Så kan du selv observere dem og hindre dem i å sloss...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...