Gå til innhold

Hva synes dere blir mest rett i denne saken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne ha deres synspunkter på hva dere mener er rett å gjøre i denne saken.

Det skal være en fotballturnering i helgen der det skal være med et lag med 1. klassinger.

Det er meldt på et lag for dem. Så de har jo dermed fått så mange kamper som alle lag får (4 stk, hver kamp varer vel 12 min.).

To av kampene kommer rett etter hverandre.

De er så mange på laget, at dette vanligvis ikke er noe problem, men så har dem et barn på laget som har barneleddgikt, som det kan kanskje bli for mye for.

Så hva syns dere er mest rett, dele laget i to, så ingen får to kamper på rad, men dermed færre kamper enn det som er vanlig for ett lag.

Eller at dette barnet får sitte på sidelinjen litt mer i den kampen å ta seg igjen??

Kanskje litt teit forklart, men spør hvis det er noe dere ikke forsto : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg forstår det riktig blir total spilletid det samme for ungene i begge alternativene, men med flere bytter hvis de ikke deler laget.

Jeg synes de skulle kjøre som et lag. Han som muligens ikke er sterk nok kan heller sitte litt mer på benken enn de andre hvis det er nødvendig.

Jeg synes det må være best for ungene å få være et lag som vinner eller taper sammen.

Hva denne ene gutten tåler eller ikke tåler må vel avklares med foreldrene uansett.

Skrevet

Kan ikke barnet med leddgikt sitte litt mer på sidelinjen.

Som du sier så kan ikke alle spille samtidig uansett - noen må alltid sitte på sidelinjen.

Hadde nok vært fælt om han enen måtte sitte der alene store deler av tiden, men de vil jo bli slitne de andre også.

Skrevet

Det var nå godt å høre at jeg ikke var helt på jordet.

Jeg mener nemlig også at dette er den beste måten å gjøre det på, den som er mest rettferdig for de andre barna.

Er et annet lag med litt eldre spillere, der er det en med astma, og dem praktiserer slik, det syns også dette barnet er greit.

Men problemet på dette laget er at dette barnet er litt i meste laget bortskjemmt, og skal ha viljen sin til en hver tid.

Det er også barnets far som er trener, så hvis laget ligger under når dem spiller på trening, så må faren inn å score noen mål, slik at det "ikke blir urettferdig".....

Veldig spennt på hvordan reaksjonene blir dersom dem taper en kamp på turnering!

Skrevet

For en rar trener. Man må lære seg å tape - for da er det noe å strebe etter. Ingen vits å vinne om treneren kommer på banen for å "gjøre det rettferdig" uansett.

Lykke til på turnering da!

Skrevet

Takk, takk. Satser på at det går fint!

Tror barna er blitt vant til at det skal være slik (desverre).

Er desverre ikke andre alternativer her, for vet ikke om jeg vil kalle treningsøktene for gode akkurat... Men, men.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...