Gå til innhold

Får barnehagepersonalet mye kjeft av foreldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunnen til at jeg lurer på dette er følgende

To ganger har det hendt at minsten har blitt "skadet" i bhg. Ene gangen hadde ene damen åpnet en dør og han hadde fått den midt i panna. Det ble kul og han gråt. Når hun forteller meg dette ser hun ut som om hun forventer at jeg skal bli rasende. Og når alt jeg sier er "sånt skjer" så ser hun jo helt forskrekket ut.

Fredag når jeg henter minsten kommer en annen tante bort til meg og sier at han har hatt en liten ulykke og at dem ikke vet helt hva som har skjedd. Hun hadde vært inne og skiftet bleier på unger og hun ene hadde vært ute alene med flere andre og hadde ikke fått med seg hva som skjedde. Men det var noe i forbindel Minsten hadde fått ett lite kutt over øyet og hadde blødd litt. Dama så ut som om hun forventet at jeg skulle eksplodere. Men nok en gang sier jeg bare at sånnt skjer. Hun også så rart på meg.

Si meg, er det sånn at barnehagepersonalet får mye kjeft av foreldre?

At unger slår seg, tryner, kræsjer med sykkler, får skrubbsår og kuler er da helt normalt. Hadde vært bekymret om mitt barn aldri slo seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg tror mange foreldre har lav tålegrense, det ser en jo bare på innlegg her inne. Helt utrolig hva noen klarer å blåse seg opp over!

Jeg har en gang blitt irritert og det var da mellomste for 3 gang på en uke hadde ramlet ned av en benk de har (en annen, og samme, unge som dyttet ham ned) og siste gang måtte han på sykehuset med hjernerystelse, da spurte jeg om det ikke gikk an å passe litt bedre på hvem gutten min satt ved siden av og evt bruke en annen form for sitteplass enn benk dersom de så at gutten min ikke klarte å sitte på dem. De var forøverig veldig forståelsesfull for at jeg var litt irritert da.

Skrevet

Jeg er førskolelærer, og ja det er noen foreldre som ikke tåler så mye før de blir sinte!!! Men det går som regel fint, de fleste barn slår seg litt, sånn skjer når vi er ute og leker.....og det er langt i fra alle foreldre som blir sure dersom barnet har skadet seg litt!

Skrevet

Skal man dømme utfra disse sidene er det en sann uriasjobb å være barnehagepersonell. Folk fyrer seg jo uten grunn for den minste ting. Jeg har "kjefta" to ganger, ene gangen når de bare blåste av at Guttongen hadde mista bamsen sin der (totalt avhengig av den) etter overnatting der de skulle ha med kosedyra sine, og èn gang når han og en annen gutt stakk av og var borte tre kvartèr før det ble oppdaget (funnet oppe på et fjell etter 1,5 timer). Da var jeg sinna.

Men for småting som kutt, bitt, bortsomlede klær, våte føtter osv driter jeg i, slikt hender.

Skrevet

Tror de opplever mye rart ja. Har så langt bare hatt masse ros å komme med til dem, og passer på at de får rosen de fortjener. Vår kontaktperson ble helt rørt i går da jeg fortalte at når jeg fortalte poden søndag at "i morgen skal du i barnehagen og være med x igjen" så hvinte han av fryd. Litt knall og fall regner jeg med for han er HØYT og LAVT og utforsker absolutt alt for tiden, og så lynkjapp han er så skjønner jeg hvis det går unna. Men selvsagt kommer det sikkert til å dukke opp ting hvor jeg er uenig i noe og da tror jeg det kommer anpå hvordan man legger fram saken. Å skjelle folk ut har jeg ingen tro på i noen som helst sammenheng, spesielt ikke overfor de som jeg overlater ansvaret for barnet mitt.

Skrevet

Ja, har samme inntrykket som deg. Enkelte skulle nok helst sett at de små prinsessene var innpakket i bobleplast hele døgnet ;-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg kjefter ikke på de i bhg, jeg tar opp ting jeg syns skal endres på. Om snuppa har en kul i panna, eller har slått seg, eller hva det nå måtte være, så javel. Da har hun vel ramla og slått seg litt, da. Ikke noe å kjefte for det?

Men jeg vet at venninda mi, og mange av foreldrene i samme bhg er flinke til og kjefte og smelle for ting som er helt unødvendig (i mine øyne)

Skrevet

Dersom foreldre er så redde for at barna får en skarape eller to,mens de er ute å leker, så er nok ikke barnehage det rette valget!!!!!!

Skrevet

Det er nok en del foreldre som har lett for å tenne på alle pluggene i barnehagen. Jeg har jobbet i barnehage i maaange år, og har fått kjeft for mye rart.

Jeg hadde blant annet en mor som kjeftet meg huden full fordi jeg minnet henne om at det var planleggingsdag dagen etter. Det hadde hun ikke fått med seg, og da jeg påpekte at hun hadde fått med skriv hjem om det, at det sto på månedsplanen og på oppslagstavla skreik hun til meg " tror du virkelig at jeg leser sånne idiotiske lapper jeg får med hjem!!"

Jeg har fått kjeft for votter som er våte, at barna ikke har spist nok, at vi ringer og ber dem hente syke barn, at vi ringer og minner om at barnehagen er stengt og at barnet burde vært hentet, at vi ikke ringte før når baranmet er litt småtufs, at vi plastrer skrubbsår, at vi ikke plastrer skrubbsåret neste gang osv...

Jeg har stor forståelse for at foreldre hisser seg opp hvis de blir redde eller forskrekka hvis poden har slått seg, men jeg lurer jo samtidig på om de ville snakket til andre yrkesgrupper på samme vis....

Om jeg synes at foreldre snakker til meg på en respektløs måte, så sier jeg fra at jeg tror du skal roe deg litt og så snakker vi sammen på kontoret om fem minutter, ellers så har jeg en del andre avvepningstriks på lur.

Men de aller fleste foreldre er kjempehyggelige, vettuge mennesker, og vi lærer oss raskt hvilke foreldre som takler ting bra og hvem som ikke gjør det, og vi handler deretter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...