Gjest Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Jeg klarer aldri si nei, noe som er sinnsykt dumt for min egen del. I dag har en jeg danser med desperat ringt meg for å få meg til å hjelpe henne å ta over en dansegruppe hun har ansvar for (små barn, ikke så veldig mye stress - det tar uansett 3-4 timer med alt...) Hun er veldig syk, sendte meg tre meldinger og ringte meg tusenvis av ganger. Jeg svarte henne (for engangsskyld at jeg virkelig ikke kan fordi jeg må lese og fordi jeg har en annen avtale som jeg ikke kan avlyse nå - siden jeg har avlyst den så mange ganger...." Hun svarte aldri på den meldingen - sikkert sur. Nå sender hun andre (som da vil måtte ha ansvar for den gruppen òg) en melding om jeg ikke kunne være så snill å ta den gruppen, fordi hun ikke ha energi eller ork til det. Jeg synes egentlig det er dårlig gjort, fordi de vet hvor vanskelig jeg har for å si nei, og at jeg sliter så med dårlig samvittighet... Så jeg vet ikke jeg, må og bør jeg si ja...?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Nei nei nei. Du må si nei. Det er ikke ditt problem. Kan du ikke så kan du ikke, og du er nok typen som vanligvis stiller dersom noen har problemer. Men noen ganger er det lov å si nei.
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å si nei. Og jeg sier ALDRI nei, så det er dårlig gjort av dem å i det hele tatt mase på meg. Men de kjenner meg vel godt nok til å vite at jeg har lett for å gi etter.
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 Den blir ikke avlyst - det er greien. Da må hun andre jenta (hun som ikke er syk) - ta over den andre jenta sin gruppe. Og det er derfor jeg får veldig dårlig samvittighet også...
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 Hun kan ikke si nei, siden hun har et helt annet type ansvar enn meg for det der - hun jobber der fast, jeg har egentlig ikke noe ansvar i det hele tatt... Så kjipt er det..
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 Der sa du det selv. Du har ikke noe ansvar. Hold på den tanken.
fumlis og skrikerungene Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 Ikke noe å ha dårlig samvittighet for. Skjønner at du får det, men prøv å jag følelsen vekk. Det er mange som må bli flinkere til å si nei.. Jeg og. Hvorfor er det så vanskelig? Jo nettopp fordi folk vet å spille på samvittigheten..
Gjest sug lut laserfnask Skrevet 20. mai 2008 #8 Skrevet 20. mai 2008 Si nei. Blånekt. Slutt å ta tlf.
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #9 Skrevet 20. mai 2008 Jeg sa nei, mens jeg beklaget meg som søren... Ikke at jeg burde ha beklaget meg, men jeg måtte. Jeg klarte ikke noe annet. Så nå har jeg dødsdårlig samvittighet, og de er drit sure på meg. Men greit, jeg sa nei - og jeg er stolt over det.
Gjest Mylian *2pp* Skrevet 20. mai 2008 #11 Skrevet 20. mai 2008 Det er jeg og. Verden går helt fint videre uten deg. De klarer det jo alltid.
Gjest Mylian *2pp* Skrevet 20. mai 2008 #13 Skrevet 20. mai 2008 Buhu, stakkars. Det skulle de tenkt på da de ikke stilte opp for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå