Kyosanim Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Pga omrokkeringer på jobben fikk jeg tilbud om en ny stilling eller å si opp. Jeg sa ja til denne stillingen selv om det ikke er noe jeg ønsker i utgangspunktet. Men siden jeg ikke har noe nytt på hånda vil jeg ikke risikerer å stå uten jobb om noen mnd., Jeg har 1 mnd igjen av fødselsperm + 5 uker ferie. Itillegg kommer evt, oppsigelsestid på 3 mnd. Det er jo flust av jobber for tiden, men allikevel er jeg redd for å ikke finne meg noe nytt. Uansett kommer jeg til å søke aktivt og har søkt/lett aktivt etter jobb i noen mnd allerede. Fikk mail av sjefen min i dag om at de skal ha møte på jobben i morgen for å planlegge hvor jeg og de andre skal inn, og kursing/opplæring mm. Det jeg trenger litt tilbakemeldinger på er om dere syns det virker useriøst og likevel takke nei til stillingen? Mye rot med andre ord...... Vet med meg selv at jeg ikke kommer til å klare å yte 100%.
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Om du virkelig ikke vil ha jobben så ville jeg sagt opp. Finnes det ikke en vikar for deg der nå da? Da er det jo mulig at du ikke trenger 3 mnd oppsigelsestid. Er jo bare dumt om du skal tilbake i ny jobb for å bare jobbe 1,5mnd. Det tjener jo ingen på. Ring dem og si at du har lyst til å være litt lengre hjemme med babyen - og at du ønsker å si opp stillingen. Eller du kan være ærlig og si at du vil prøve noe helt nytt. Ang. det å stå uten jobb... Hva er det værste som kan skje? Dere vil ha en mindre inntekt, men du kan få dagpenger (etter 8 uker tror jeg). Du har jo noen uker å spare på nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå