Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har en gutt på 2 mnd som må ha en veldig ømfintlig mage... Har begynt å gi D-vitamindråper, og i går skjedde akkurat det samme som skjedde da vi prøvde å gi malt, soyaolje og tran. Han blir slapp, får løs avføring, orker nesten ikke mat, og det lille han spiser kommer opp igjen enten som gulp rett etterpå eller han kaster det opp etter en stund (da er det blankt). Så blir han bedre igjen etter et døgns tid når vi slutter å gi ham det. Vet neimen ikke hva jeg skal gjøre jeg, han må jo ha D-vitamin! Er det noen som har noen tips eller har vært i samme situasjon? Lurer på om det er mulig å få D-vitamin i sprøyteform hos legen jeg... Uholdbart å fortsette å gi oralt når han reagerer sånn hvertfall. Det må jo være viktigere at han får maten i seg enn at han får D-vitamin...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min også reagerer på D-vitamin. Har derfor vært litt sløv med å gi ham dette, men samtidig er det jo viktig at han får det i seg da. Men hvorfor gjør ikke solen samme nytten for barn som for voksne?

Det sies at ti minutter i solen gir nok D-vitamin daglig. Skulle vel ikke være skadelig å ha småtten ute i sola i ti minutter?

Noen som vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...