Gå til innhold

Mamma1.gang 22.August.07=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hadde noen spm. Leste en tråd du svarte på ang å velge yrke, og syntes maler yrket virket givende.

Men lurer på noen ting først:

Gikk du 2 år skole og to år som lærling, eller fire år lærling?

Hvordan var lønnen i denne perioden?

Var det lett å få jobb etterpå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heei

Jeg begyte rett på som maler. Synes det var så greit å få lønn for tiden på skolen også;o) Begynte når jeg var 16år, så fikk 50kr timen=Phehe.... Kjempe lett å få jobb, og spesielt for oss jentene;)

Skrevet

HAHA!!kom på en ting til... en positiv ting med å være maler...;o)

Du trenger aldri å tenke over,eller lure på hva du skal ha på deg på jobb neste dag=P

Skrevet

og så er du sykemeldt hele svangerskapet:)

Skrevet

Ja, det er man også;oP

Eller om legen gidder, så får man svangerskaps penger....

Skrevet

Høres ut som et gøy yrke. Men blir nok litt vanskelig å leve på lærlingelønn i fire år når man har hus og barn, men men, må jo bare høre litt.

Skrevet

Jeg regner med det er høyere begynnerlønn nå, også er det jo litt annerledes når man er fyllt 18=) Vi stiger ihvertfall 5kr i halvåret, og ellers er det vel 2-3kr i året. Når man er utlært så er lønnen på ca 350.000 i året. Kommer jo selvfølgelig litt ann på hvilket firma man jobber i. Er verdt å forhøre seg, for yrket er det ingenting å si på! Litt mannsdominert, men det går så greit så;o)

Skrevet

Er det noe sted det går ann å se hvor mye lærlingelønna er på? Kikker inne på LO, men synes det var litt knot å finne frem der.

Skrevet

litt sein her men..

Du mente 350 000 i lærlinglønn? det var jo veldig bra.

Skrevet

Nei, det er som utlært;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...