Gå til innhold

Hvis dere irriterer dere over ting på tv

Anbefalte innlegg

Skrevet

som dialekter, eller programmer, hvorfor ikke prøve å finne på neo annet enn å glåme på den kassa hele dagen?

Man skal se ganske mye på tv for å gidde å irritere seg over dialektene til programlederene, det er min mening.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var jeg som skrev innlegget om å irritere seg over dialekt på barnetv. For det første skrev jeg innlegget litt for å provosere. Det er helt greit for meg at folk prater dialekt. Det som kan irritere med de dukkene/tegneseriefigurene som prater bred innlandsdialekt (for å ikke få sure kommentarer om at det er forskjell på toten og hedmark.. :-), er at de overdriver så vanvittig.- Jeg mener ikke hun fra brummundal. Hun snakker fint. Men de andre snakker slik som man snakker når man parodierer disse dialektene. Syns det er veldig bra at de vioser mangfoldet av dialekter i Norge. Og som sagt syns jeg både dialekter fra Oppland og Hedmark er fint. Jeg har bodd nesten hele livet mitt på ulike steder i disse to fylkene.

Som sagt skrev jeg det første innlegget litt for å provosere. Jeg sitter ikke og irriterer med gul og grønn over dette. Meeen man kan jo ikke bare slå over på noe annet når ungene sitter og ser på barnetv. Og vi ser bare barnetv på kvelden og av og til på morgenen i helgene.... :-)

Skrevet

Ungene blir litt sur om de ikke får se barne-tv og jeg synes ikke de skal se det uten en voksen til stede, derfor er det litt vanskelig å la være ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...