Lottes mamma Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Jeg har termin 10.juni, og tenkte å kjøpe inn litt apotekprodukter i dag:) Hadde solblokk på lista mi, men har lest at man ikke skal bruke solkrem på nyfødte... Hva gjør dere? Skal jo selvfølgelig ikke ha babyen i sola, men man kan jo bli utsatt for stråling i skyggen også? Kan babyen f.eks ligge i bleia i vogna, i skyggen, uten solbeskyttelse på? Hm... Lurer også på om A-creme kan brukes på bleieutslett, eller bør jeg kjøpe zinksalve også? Takker for svar:)
ble mamma 1.juli 08 Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 jeg har vært på helsekosten og kjøtp dr.hauscha solkrem i faktor 30, selv om de ikke kommer til å være i direkte sollys som du sier. jeg ville ikke kjøpt en "vanlig" solkrem, men noe mer skånsomt (som feks den jeg har kjøpt). A-creme vet jeg ingenting om, men jeg skal kjøpe weleda zinksalve i tilfelle det trengs, men tror jeg kommer til å prøve med ringblomstsalve først på en sår stump! men jeg er førstegangs, og vet egentlig ikke, men slik har jeg tenkt å gjøre det.. =)
Lottes mamma Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2008 Ok, takk for innspill. Man vil jo gjøre det beste for babyen, men ikke alltid godt å vite hva som er best:)
Snuppimagen Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 Man blir ofte anbefalt å bruke solkrem med fysisk filter til babyer. Disse kremene er ofte litt tykkere og vanskelig å smøre inn, kremen blir liggende som et lag utenpå huden og reflekterer strålene. Vanlige solkremer har gjerne kjemisk filter, som trekker ned i huden. Jeg vet ikke så mye om dette, men husker at vi ble anbefalt fysisk filter den første tiden med vårt første barn. Dette vet de sikkert mer om på apoteket. A-krem på bleieutslett vet jeg ikke noe om. Vi har brukt babyline sin zinksalve. Fungerer bra, men han har sjelden utslett så vi har ikke hatt bruk for den så mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå