Gå til innhold

Kjenner dere mye liv? Samme som skravle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 18+3. Venter mitt 3.barn. Kjente liv i uke 13 tror jeg det var. Men har bare kjent litt liv. Og det går flere dager (enda) mellom hver gang den gir fra seg ett lite spark. Kjenner aldri mye liv på en gang.

Andre som har det likt??

Vil kjenne masse liv, hele dagene. Håper det kommer snart. Blir så bekymret nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det også sånn da jeg var kommet like langt som deg, det var først i uke 25/26 at jeg kjente mer og mer liv - jeg kunne kjenne litt bevegelse om morgenen, og så ikke kjenne mer før bare litt igjen på kvelden. Det varierte fra dag til dag. Nå er jeg 27+4 og det er først den siste uka at jeg tydelig merker når han er våken eller ikke. Det kommer nok!:)

Skrevet

Venter mitt andre barn og jeg kjente heller ikke så mye liv før rundt uke 20. Morkaka ligger på fremre vegg, så det var nok årsaken. Men etter uke 20 har jeg kjent det hver dag, og mer og mer.

Kanskje det er det samme hos deg, at morkaka ligger på fremre vegg? Isåfall, kjenner du nok mer og mer liv etter hvert som dagene går framover!

Skrevet

trenger ikke bekymre deg enda... du har enda noen uker igjen før du skal kjenne liv hver dag :) Har kjent liv hver dag siden uke 20 og nå er jeg 26+2... venter nr 2 :) leser hver uke på babyverden.no på hva som skjer der inne, så går litt ut ifra det som står der jeg :P der står det blandt annet at ut ifra uke 24 skal du kjenne liv hver dag...

så det kommer nok skal du se :)

Skrevet

Jordmor sa til meg at det er kun de 3 siste mnd man skal kjenne etter liv hver dag, før den tid kan det fortsatt gå dager i mellom uten at man kjenner så veldig mye.. Er først nå i uke 21 at jeg kjenner mye spark, men har vært syk nå i 2 dager så har jo hatt tid til å ligge strak ut i forhold til at det går i ett hele dagen.Så bare ta det med ro;)

Skrevet

Takk for svar alle sammen:) Herlig å høre det har vært slik med andre også. Skal til UL på fredag, og gruer meg litt. Men blir nok mest kjekt:)

Skrevet

Andregangs her. Kjente liv i uke 16-17, men det er først nå de siste to-tre ukene man kan føle spark som nesten dytter meg av stolen (er 26+2). Synes kanskje det er litt tidlig å forvente spark hele tiden så tidlig. Noen dager er roligere enn andre nå også, men det kommer også an på hva jeg holder på med og hva jeg spiser tror jeg. Kan huske at det gikk god tid mellom hver gang når jeg var i uke 18. Babyen er jo så bitteliten enda, og det kommer jo også an på hvordan h*n ligger. Håper du kjenner liv snart så du føler deg roligere.

Skrevet

Kjente akkurat et lite spark igjen nå. Føler det ofte/nesten alltid kommer på samme sted. Ute på høyre side. Og når jeg ligger på den høyre siden. Så kan godt være at morkaken ligger slik til at jeg bare kjenner det når bebisen blir presset ned mot høyre side.. Kan jo også være for at jeg nå har to barn fra før, så dagene går så fort at jeg ikke har tid til å kjenne slik etter i det daglige, bare om kveldene, og da sover kanskje den lille:)

Gjest elissa2
Skrevet

jeg venter også mitt tredje barn, og har det akkurat likens......

har kjent liv et par ganger, men kan gå mange dager mellom.

det var nok fordi morkaka låg foran babyen.......

gleder meg masse til jeg får daglige tegn på at alt er bra med lille gullet i magen...

Skrevet

17+6, førstegangs, og kjenner liv hver dag. Ganske mye liv også, de fleste dagene i alle fall. Koselig! Det virker som om mini har noen skikkelige turntreninger innimellom, ca et par ganger daglig, for da kjenner jeg masse kiling og dytting på kort tid. Jeg har kjent liv i 3-4 uker nå.

Skrevet

Jeg er 4. gangs og har kjent liv ganske sent denne gangen her- motsatt av hva man skulle tro når man er flergangs, men ;) Kan jo ha noe med plassering av morkaken etc å gjøre. Kjente liv i uke 11 med første, 13 med andre, Med de to siste senere- denne her ikke før i ca uke 15-16. Kjenner den nå hver dag, også såvidt utenpå en sjelden gang iblandt når h*n er helt turbo om kvelden. Men har kjent mer liv på tidliger tidspunkt før ja. Men uroer meg ikke- "alt" er normalt så lenge man kjenner liv innen utgangen av uke 25 er det vel de sier..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...