Gå til innhold

Tanker rundt keisersnitt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha keisersnitt om fem-seks uker, grunnet ruptur grad 3a ved siste fødsel. Hadde en grusom fødselsopplevelse sist. Men nå jeg er helt gåen av angst for dette snittet, jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom det... Får man noe form for beroligende medikamenter før operasjonen? Dere som har tatt ks før, og grudd seg på forhånd, er det noe å grue seg sånn for? Hvorfor/hvorfor ikke?? Beroligende svar mottas med stor takk....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg skal ha mitt tredje ks 30.juni og gruer meg ikke. Det sier vel sitt ;-)

Du kommer gjennom det. Med planlagt ks blir du behandlet som en dronning, og det er mange der som har som eneste oppgave å gjøre deg og babyen godt.

Tror du kan få noe beroligende, eventuelt lystgass hvis du blir veldig engstelig.

Smerter vil du ikke merke, men du vil likevel kjenne at de jobber med deg. Helt ærlig syntes jeg det var litt ubehagelig, men det er jo så fort over!! Bare noen minutter. Dessuten får du jo ha med mannen/eller noen andre inn på operasjonssalen - så du er ikke alene.

Jeg kommer sikkert til å være spent, nervøs kanksje, men det er stor forskjell på å være redd og spent. Vær ærlig om hva du er redd for når du skal inn uka før ks'et, så tar de ekstra hensyn til deg og dine tanker underveis.

DET KOMMER TIL Å GÅ SÅ BRA!!!!

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for fine og oppmuntrende svar!! Lykke til til deg også!!

Skrevet

jeg skal også ta mitt tredje ks om akkurat 6 uker i dag. Gruer meg absolutt ikke. Kjempefin opplevelse, og man blir, som hun andre sa, behandlet som ei dronning. Forstår jo at du gruer deg siden du ikke vet hva det går ut på, men tror og håper at du får en fin opplevelse du også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...