Gjest Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 vi har bestemt oss for å selge 3 romsen og leie en 5 roms fra høsten, vi har barn på hver vår kant, totalt 4 og ønsker oss et felles, så derfor trenger vi større. men har ennå ikke mulighet til å bygge, det er drømmen! men da trenger vi å spare penger til depositum som vil ligge på ca 40 000. problemet er at jeg har tenkt å overraske sambo med en uke syden tur i bursdags gave, og da blir jo noen av våre sparepenger brukt. vi snakket om ferien vi har igår og da sa han at det beste er nok å bare være hjemme i sommer og spare penger vi ville brukt i utlandet. men jeg vil jo overraske han med billetten!!! føler jeg ødelegger depositum sparingen om jeg gjør dette, men samtidig mannen har ikke hatt ferie på 10 år og jeg vil veldig gjerne at han skal ha en uke med sol og varm og full avslappning fra hverdagen vår.. hm. hva ville dere gjort? har forresten ikke kjøpt billetter, venter nærmere og kjøper billig billetter. han har bursdag en uke før vi har ferie
mamman til to gutter Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Jeg ville ikke brukt av sparepengene for å gi han bursdagsgave når dere akkurat har snakket om at dere ikke bør dra til utlandet i år fordi dere trenger pengene til noe annet. Kanskje noen har en hytte å låne dere el sånn at dere kan komme dere vekk uten å bruke mange tusen på det.
LegallyBlond Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Kommer an på hvor billig billett du får. Får du en veldig rimelig en så hadde jeg muligens kjøpt en. Men ellers så er det jo bare sånn at en kan ikke få i pose og sekk, og ville heller fått råd til depositumet. Så kan du overraske med en uke i syden eller en langhelg ett sted seinere. Synes tanken din er veldig fin, men vet at min samboer hadde satt pris på å hatt noe han skulle sagt om vi sparte til en ting sammen og jeg brukte penger som skulle gått til felles sparing til en tur, selv om turen er en kjekk ting for begge. KLarer du derimot å få kjøpt turen for penger som sannsynligvis IKKE hadde gått med til sparingen, dvs kuttet ned på eget forbruk, så hadde jeg helt klart kjøpt billetter =)
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 jeg ville brukt av penger jeg i utgangspunkt har spart til denne turen, men som jeg nå har tenkt å omprioritere til depositumet .. dillemma!! får se hva jeg gjør! har jo flere ideer til gave til han, men det hadde vært deilig for oss å få en uke et sted ))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå