Gå til innhold

Forslag til nytt yrke/ny utdannelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har jobbet samme sted ganske lenge nå, og kunne tenke meg noe nytt. Er hjemme i permisjon akkurat nå, så det er en fin mulighet til å tenke ut hva jeg skal finne på. Har en cand.mag.-grad i realfag, men jobber med administrasjon og har gjort det noen år. Har også noe erfaring fra butikkjobber og barnehage (men det er noen år siden). Har noen av dere noen gode innspill til aktuelle yrker? Erfaringer?

Ønsker:

- fortrinnsvis dagjobb (gjerne mulighet for å trappe ned til deltid for en kortere periode mens barna er helt små)

- grei lønn (Tjener ca 360 000 nå, og kan helst ikke gå ned til 200 000 for fulltids jobb f.eks)

- mulighet for utvikling (nye oppgaver, beslektede jobber med mer ansvar etterhvert osv)

- hvis jeg må ta ny utdanning bør denne ikke være for lang/gjerne kunne taes på deltid ved siden av deltidsjobb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta noe pedagogikk og andre ting du evt mangler for å bli lektor? Ikke noen høytsvevende jobb, men moren min (har 8 års utdannelse, to hovedfag om jeg ikke husker feil, og full ansiennitet) har i hvert fall rundt en halv mill i årslønn. Underbetalt til tusen, men liker jobben sin og har lang ferie, samt at hun ikke har fulle dager på skolen, selv om hun selvsagt jobber fullt mtp å forberede timer, lage studieplaner, rette prøver/stiler, sensurere mm. Fordelen da vi var små var at hun da kunne legge opp dagene slik hun ville, f.eks rette mens vi sov eller lignende.

Skrevet

siden du har litt administrasjonserfaring, hva med å sikte på jobb som personalleder? da kan du evt spe på med litt ledelsesfag på si

Skrevet

Tusen takk for svar begge to, gode forslag her :-) Andre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...