EMC77 og JTK08 + NY? Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Har lest flere steder at det anbefales å gi tran fra fire uker. Jeg ammer og lurer derfor på hvordan jeg skal gi tran til lillegutt. Noen med erfaring?
Sunniva78 har to små Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Vi gir når vi tar kveldsstellet, da er mini uten klær. Og det er greit, for LITT søl kan det bli. Vi gir med skje, og det fungerer greit. I starten puttet vi fingeren i munnen slik at han sugde og svelget, nå gurgler han det i seg selv:-) Samtidig blir de vant til skjeen, noe som er greit når det blir tid for grøt!
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 med skje, tuten på tåteflaske, sprøyte (bare plastsprøyta)....
finnmark Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 Må bare gi ros for et flott nic. TrøttSomEiStrømpe! Hvorfor fant ikke jeg på noe sånt??? t:)
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 Vi gir med 5ml plastsprøyte, vi søler minst med den- for fysj å det lukter... Men det er litt kipt at tuppen er hard...hun ligger jo ikke akkurat stille og det kan ikke være så godt å bli dulta borti inni munnen med den - men hun reagerer faktisk ikke.
KoneTilMannenMin Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 bruk 2ml sprøyta, helt topp!!! prøvde 5mls, er ju så himla stor... ger en extra gång med 2mls, funkar helt supert!!!
KoneTilMannenMin Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 og ikke noe søl med den sprøyta naj jippi... luktar ju fan fisk ellers blæææ
Sunshine med småtroll:) Skrevet 20. mai 2008 #8 Skrevet 20. mai 2008 Fikk ei flaske på helsestasjonen.fikk beskjed om å venne han til smaken først ved å ta litt på fingeren min..vel prøvde nettopp og fikk DET trynet tilbake..falt vel ikke helt i smak..måtte bare le for d så så komisk ut..hehe..men vi skal prøve litt senere..var ikke helt d samme som den søte melken d nei;) HS sa d var lurt å gi han det på stellebordet når han var naken for babyer kan søle litt og tran setter seg på klærne og da blir de jo ødelagt..jeg har sånn plastikkskje som jeg fikk på apoteket når jeg kjøpte hostesaft til meg selv en gang.tenker å bruke den;)
wjkcg Skrevet 20. mai 2008 #9 Skrevet 20. mai 2008 Dropp tranen og gi d-vitamindråper! Mye lettere og gir samme effekt. Prøvde tran først, men babyen nektet å svelge det. Dråpene bare drypper vi ned i munnen på henne når hun ligger på teppet sitt ila dagen. Veldig greit. Hun slipper å få ekkelt fett i munnen og vi unngår styr og søl. Dråpene får du på apoteket.
EMC77 og JTK08 + NY? Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 20. mai 2008 Takk for supre tips alle sammen. Får jeg tak i sprøyter på apoteket? Har vurdert D-vitamin dråper, men får jo ikke omega3 da, og det er jo vel så viktig som D-vitamin, spesielt nå om sommeren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå