Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer litt på en ting i grunn. Har hatt permisjon 1 år med sønnen min, så ble jeg sykemeldt pga bekkenproblemer samme dag som jeg skulle begynne på jobb igjen. Å nå er jeg gravid med nr. 2, så vet noen om jeg har rett på 1 år til med fødselspenger siden jeg har vært sykemeldt, eller får jeg engangsstønad?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du har rett på ett år til med fødselspenger så lenge du ikke har hatt ulønnet permisjon.Lønnet permisjon teller som å ha jobbet. Men har du hatt ulønnet må du jobbe minst 4 uker for å ha rett på fødselspenger.Ganske men ikke 100% sikker....

Gjest amandine
Skrevet

Permisjon og sykepenger gir rett til permisjon. Jeg ble sykemeldt i første svangerskap, ble gravid i permisjonstiden og var da sykemeldt mellom permisjonene pluss litt etter andre pga bekkenløsning. Husker ikke helt, men tror du kan være sykemeldt ett år tilsammen på 3 år. Problemene melder seg først når du evt trenger hjelp etter dette, da har du for eksempel ikke krav på dagpenger eller noe sånt så vidt jeg husker. Jeg innså at jeg ikke ville klare å komme tilbake i min gamle jobb så sa opp den før jeg hadde noe annet, var trøtt og lei av runddans med attføring og sånt med nav. Vi fant ut at vi fikk klare det på egen hånd, har heldivis mann med god inntekt... Å være i dialog med nav er ikke for pyser er nå min erfaring, jeg syntes mistenkeliggjøring og vanskelig saksbehandling var slitsomt å gå gjennom. Lykke til!

Skrevet

Sykepenger og foreldrepenger teller som opptjening når det gjelder ny perm.

De samme reglene om å ha vært i arbeid 6 av de siste 10 måndene gjelder

Som arbeid teller som sagt lønnet perm og sykepenger

Så da har du fint krav på ny permisjon med lønn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...