Sjokoladekaka Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Er ingen ekspert, men har hatt akvarium i over 10 år:) kva lurer du på?
Lille`mor & lillebøll Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Har også hatt det i noen år,satt det nettop vekk nå var jeg lei... skal ha det frem til vinteren i igjen:=)
Mamma2OO5 Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 skaff deg aldri et lite ett i hvertfall! altfor mye jobb...huff
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 Jeg er overhode ingen ekspert, men jeg har ett lite akvarium på 45 liter, VELDIG lyst på ett større ett. Når man først begynner, så blir man litt bitt av basillen på en måte. Ene fisken min fødte faktisk fiskebabyer natt til 18 mai, men dem er spist opp nå alle sammen av de andre fiskene:-(
bruse Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2008 Min samboer er tidligere akvariumsentusiast. Hadde akvarium da han var ung. Har ikke hatt mulighet for det siste årene siden vi har bodd midlertidig diverese steder. Men har snakka om at vi skal ha det igjen når vi får mulighet. Han blir 30 til sommeren, og ca en uke før det flytter vi inn i nytt hus. Tenker på å kjøpe akvarium i 30-årsgave, men jeg har jo ikke peil.. Tror han vil ha et litt orntli et, er det f.eks 200l som er passe da? Lurer på hvor mye det vil koste. Jeg tenkte å bruke maks 5000kr. Vil det rekke til noe orntlig? Kanskje er det lurt med gavekort så han får styre og ordne til selv? Trenger egentlig noen tips her. Er jo også litt redd for å bruke så mye penger på noe som ikke er helt sånn han hadde tenkt... Han er ikke akkurat gullfisktypen for å si det sånn, men kommer ikke på navnene på de fiskene han har snakket om akkurat nå.
Sjokoladekaka Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 Jo, skal det vere skikkelig, så bør du minimum ha 200l:) Det er grei størrelse. Og du vil komme langt med 5000,-. På dyrebutikkar har dei sånne pakkeløysingar, med akvarium, pumpe, og alt anna grunnutstyr. Du kan jo kikke på slike pakkar:) Så kjem fisk og evt plantar utanom. Her finn du forslag til fiskar: http://akvaforum.no/akvarium_topp100.cfm Men som du seier; kanskje eit gavekort er tingen, så kan han velge sjølv:)
Sjokoladekaka Skrevet 20. mai 2008 #8 Skrevet 20. mai 2008 Tenkte eg skulle ta med ein ting til: Når du skal etablere nytt akvarium, så må du lage det til, men VENTE nokre veker med å ha fiskar oppi. Dette for at miljøet ellers skal etablere seg først, med bakteriar osv. Det kan ta livet av fisken om den kjem oppi med ein gang du lagar det til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå