Gå til innhold

Jeg ble ganske så satt ut idag!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var inne på jobben hos en venninne av meg (jobber i klesbutikk). Jeg så på noe undertøy, og spurte henne hvordan størrelsene var. Så sier hun "jeg pleier bare å ta dem". Tenkte ikke noe mer over kommentaren der og da. Etterpå fant jeg en bukse og en genser jeg ville ha, hun sa at hun kunne kjøpe det for meg, siden hun får personalrabatt. Greit nok.

Senere på kvelden kom hun med klærne hun hadde kjøpt til meg, skulle gi henne penger da hun sa "neida, jeg bare tok det, så dette er gratis"

Hun har altså tatt klærne fra jobben sin!! Har sett at hun har mye nytt i det siste, og har flere ganger tenkt på hvordan hun har råd til det, men nå fant jeg jo svaret:/ Hva gjør jeg nå? jeg ble så satt ut at jeg ikke klarte å si noe. Jeg har kjent henne hele livet, dette hadde jeg ALDRI trodd om henne!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får takke nei takk til klærne. Si at du ikke føler det riktig, og at du ikke klarer å gå med klær som du vet du skulle ha betalt for (til butikken altså). Hvis du tar imot, er du i grunnen ikke særlig bedre enn henne. Da er du jo på en måte "heleren", selv om du ikke betaler for klærne. Men du hjelper dama med å distribuere stjålne ting videre (selv om det "bare" er til deg selv)

Hvis du sier klart i fra at du ikke ønsker å ta imot klærne når du ikke kan betale de på lovlig vis, - da markerer du at du tar avstand fra stjålne klær, men noe mer kan du vel ikke gjøre. Men jeg ville vel ha vært litt mer på vakt senere, både når dere shopper sammen eller er hjemme hos noen andre ol. For hun har tydeligvis ikke noen hemninger når det gjelder respekt for andres eiendeler.

Skrevet

Jeg hadde tatt meg en alvorsprat med venninnen min om jeg var deg. Si til henne at det hun driver med er faktisk stjeling fra arbeidsplassen og om dette blir oppdaget, så mister hun ikke bare jobben, men vil få dette på sitt rulleblad. Jeg hadde faktisk satt hardt mot hardt og sagt at om du ikke gir deg, så vil jeg gi arbeidsgiveren din beskjed, for jeg vil ikke at du skal komme i bråk. Hun bør jo tenke etter at hun trenger jo lønna si og det gjør jo arbeidgiveren også, for mye svinn på en arbeidsplass kan faktisk ende med konkurs.

Antagelig så er de klar over hva hun driver med alt, men venter bare på at de har nok på henne. Om det er kameraer i butikken, så er hun jo filmet i selve handlingen.

Om hun blir sur, så får hun bli sur. Men vis at du ikke støtter henne i negative handlinger, for det hun driver med er ulovelig.

Skrevet

takk for svar, jeg kommer nok til å levere tilbake klærne, ble bare så utrolig satt ut idag. Jeg er jo kjempe glad i henne, men dette hadde jeg virkelig aldri trodd! Synes det er en utrolig ekkel situasjon, skulle ønske jeg "ikke visste"!! Har jo ikke lyst at hun skal miste jobben heller da!!

hi

Skrevet

Høres ut som om at hun ikke har moralske skrupler. Så det er nok på tide at du lærer denne venninnen din at det er galt å stjele. Virker ikke som at hun skjemmes,heller?

Du får være streng med henne. Og bryte henne ned litt,før hun raser utfor et stup. Da er det for seint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...