Gå til innhold

Svangerskapskløe...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge kan man gå med kløe før man kontakter legen for å få det undersøkt? Jeg var nemlig til kontroll hos legen i dag morges, og merket ikke noe da. Men har siden jeg gikk ut døra klødd ganske mye på armene. Og nå har jeg begynt å klø i hodet og i navelen også... Prøver å ikke være hysterisk. Men hvis det fortsetter vil jeg jo gjerne få undersøkt om det er vanlig kløe eller om det er svangerskapskløe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svangerskapskløe er ikke unormalt og behøver ikke å være skadelig/farlig. Det er hvis du begynner å klø inni hendene og under føttene at det kan være et tegn på alvorlig svangerskapskløe.

Jeg klødde så jeg holdt på å gå fra forstanden i går kveld. Klødde over alt! Jeg skal til jordmor i dag og skal ta det opp med henne. Jeg er fortsatt sår på leggen etter at jeg klødde meg så hardt og lenge der i går =/

Sånn først og fremst tenker jeg på mitt eget velbehag når jeg vil ta opp dette med kløen med jordmor i dag. Det er helt forjævlig å klø så intenst, så lenge og over det hele..! Er mulig jeg får beskjed om å ta noen blodprøver for å få sjekket gallesyre og leververdier i kroppen, men først og fremst håper jeg at jeg får klarsignal til å begynne å ta kløestillende tabletter igjen. Har atopisk hud, så har brukt kløestillende tabletter tidligere.

Dersom kløen din ikke gir seg, eller om den intensiverer seg, så kan det nok være lurt å ta kontakt med lege/jordmor/føden. Om ikke for annet, så ihvertfall for ditt eget velvære =)

Skrevet

Forstår godt hvordan du har det!! Jeg har nå kun en uke til termin heldigvis, men har vært plaget med kløe siden uke 16-17. Jeg har vel noen ganger trodd jeg skulle gått fra forstanden... Har selvsagt tatt alle nødvendige blodprøver, vært til utredning samt smurt eller ikke smurt med alt som går an. Likevel har jeg hatt store problemer med å sove om natten og kroppen min er full av arr...

Grusomt!! Dette er mitt andre svangerskap og hadde ikke liknende tendenser med førse mann.

I uke 37 skulle jeg begynne med modningsakupunktur og da satte også akupunktøren noen nåler mot kløe/allergi. Dette må jeg bare anbefale til alle som sliter med det samme!!! Det ble for meg en helt ny hverdag. Klør fremdeles litt om natten og på kvelden, men ingenting i forhold til hvordan det var.

Bare surt jeg ikke fikk gjort dette tidligere.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...