konemor med gutt+spire:) Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 ser det var en som lette etter dikt av inger hagerup, jeg har i helgen sittet å funnet dikt jeg liker i en bok svigermor har. er det noen som har fine dikt å dele? Mandagsbarn får vakre øyne Tirsdagsbarn blir lett på tå Onsdagsbarn får perletårer Torsdagsbarn får langt å gå Fredagsbarn gjør alle glade Lørdagsbarn blir sjeldent trett Søndagsbarn får største gaven alle dyder under ett.
mammaen til Helle+2 i magen Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Hei! det var jeg som etterlyste dikt av Inger Hagerup,, og jeg fikk svar men jeg fant altså et vers i et ukeblad som liksom skulle vert tatt utav diktet I dag... noe som må være feil, men det var et fint ver som lyder slik: Lykken er til for alle på jord Lykken er enkel og ikke det spor av hva vi kaller en gåte Lykken er det du tenker og tror Lykken er som et lite ord som vi staver på hver vår måte Kanskje noen vet hvor dette verset egentlig stammer i fra?? Kom gjerne med flere fine dikt !
Sirkeline og Emma vil adoptere Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 når vi skulle reise fra nyfødt intensiv så fikk vi en liten bok og der var det et dikt av inger hagerup jeg likte så godt! Mauren Liten? Jeg? Langtifra. Jeg er akkurat stor nok. Fyller meg selv helt på langs og på tvers fra øverst til nederst. Er du større enn deg selv kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå