litakine og Theodor Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Har jo ikke opptjent noe særlig med feriepenger (3000) og nå sier dem at jeg er pliktig til å ta tre uker ferie, + de tre ukene jeg ikke tok ifjor fordi jeg var sykemeldt.Det vil si 6 uker ferie på 3000 kroner, det vil jeg jo aldri klare! Går på timeslønn forresten, og fikk feriepengene mine ifjor, mens jeg gikk sykemeldt (var sykemeldt og i permisjon i hele fjor) Hjelp noen???
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Ja det kan de, men du skal ikke trenge å ta alt under ett mener jeg...
NoDoubt Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Arbeidsgiver er pliktig til å se til at alle arbeidstakere tar ut minst 4 uker ferie i året. Men om de kan kreve at du tar ut ferie fra i fjor vet jeg ikke. De skulle sørget for at du tok den i fjor...
~sjiraff~ Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Sjekk arbeidsmiljøloven. Men jeg vet at arbeidsgiver kan pålegge folk å ta ut ferie. Men hvordan det er da man ikke har opptjentferiepenger vet jeg ikke, regelverket burde være annerledes der.
-carina- Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Du har plikt til å ta ferie. Men om du ikke har fullt opptjente feriepenger har du bare plikt til å ta ut den ferien som du får feriepenger for. (Men om du jobbet hos en annen arbeidsgiver i fjor og fikk ut feriepengene derfra i januar feks, så har du plikt til å ta ut full ferie!)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 jeg lurer litt på hvordan du kan ha 3 uker ferie ovrført fra i fjord og 3000 i feriepenger jeg da. (om ikke du har vært sykmeldt veldig lenge, men selv da får du vel litt feriepenger av nav?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå