Gå til innhold

Skal alle ta en utdannelse her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller har tatt? Og når i livet gjorde dere dette? Rett etter vgs, etter man fikk barn, eller senere i livet?

Ellers er dere fornøyd med jobbene deres både de med og uten utdannelse og hva jobbere dere som?

Sliter sånn med å bestemme meg. Tenker på en utdannelse som tar 5 år, men har ei lita ei og ønsker en til snart. Men er jo det at man er avhengig av penger, og vi må ha 2 lønninger.

noen med tips og råd og erfaringer??

Gjerne fortell!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg holder på med utdannelse nå, og begynte seint. Begynte å studere i 2005. Å få barn var en definitiv motivasjonsfaktor.

Dårlig råd, ja, men det er en overgangsperiode. I grunnen går det ganske bra.

Vet ikke helt hvilke tips, råd og erfaringer du er ute etter..?

:-)

Skrevet

tok en fem års utdannelse rett etter vgs, tjener ca 500 000 i året, men har en del studielån som jeg betaler ned. Økonomisk sett lønner det seg med utdannelse :)

for meg var det ikke et alternativ å ikke ta en utdannelse, var rett og slett ikke noe jeg kunne tenke meg å jobbe med - men nå er jo nok en veldig akademiker type uansett, liker å studere :)

Skrevet

Egenlig litt tips på hva som er lurt i forhold til barn og studier.

Hadde du mange barn når du studerte?

Langt studium?

Tips til hvordan man skal kombinere?

Hvor mye har dere å leve av i mnd?

Trenger man mye hjelp av omverden for å få det til å gå opp?

Skrevet

Har bare et barn, som jeg var gravid med når jeg begynte å studere.

Tar en bachelorgrad med litt attåt, så ikke et langt studium, men et lurt et.

Kombiere fag? Der kan jeg i grunnen ikke hjelpe deg. Jeg studerer noe som passer meg veldig godt, og som jeg har stor interesse for, og så har jeg flaks, siden jeg kan bruke den evt kompetansen på et veldig bredt område.

Vi har ikke så mye å leve av, men så har vi lave levekostnader også.

Nei, så langt har vi ikke trengt mye hjelp fra omverdenen.

Ønsker du mer utleverende svar, så må vi nesten ta det pm. ;-)

Skrevet

jeg holder på med en utdannelse. bachelor. jeg fikk jenta mi like etter vgs, så tok et års perm da, så starta jeg, og har nå gått ferdig 1 år. så skal jeg ha permisjon igjenn for så å fortsette på de neste 2 siste årene. økonomisk så klarer vi oss fint. pappan er lærling så tjener ikke all verden han heller, men vi har nytt hus og ny bil fordi, og lever helt greit. sikkert mange som lever bedre enn oss, og kan unne seg hva som helst, det kan ikke vi, men synes helt klart at vi lever fint for det! =) synes det er helt greit å studere med små barn også, går kjempe radig! =) er jo helt klart at det lønner seg med den utdannelse, så en har noe å falle tilbake på. er ikke så lett å få fast jobb med bra lønn uten utdanning lenger. du står i allefall sterkere med en utdanning=)

Skrevet

Har sendt deg en pm:)

Skrevet

Ønsker mange svar:)

HI

Skrevet

Flere som vil svare?

Skrevet

Jeg startet studier rett etter videregående, gikk 4,5 år på universitet og ble sivilingeniør (er 5 år nå). Det angrer jeg ikke på, det finnes masse muligheter og forskjellige typer jobber avhengig av hva slags type du er, lønna er god, og du er helt sikker på å få jobb. I tillegg har jeg reist mye og sett store deler av verden gjennom jobben min. Men nå som jeg har småbarn trapper jeg ned jobbingen, det går også bra.

Skrevet

Hei.

Jeg er 33 år og tar utdannelse nå, bachelorgrad i sykepleie. Jeg har to små (5 år og 2,5 år). Utdanningen er 3 år og jeg er snart ferdig med 1-året. Utdanningen er noe jeg har tenkt på lenge og som jeg endelig gjorde. Har ikke angret et sekund. Når man har barn blir man gjerne mer strukturert og utnytter tiden man har til lesing. Jeg prøver å ikke la tiden gå ut over barna, men i ukene før eksamener blir det litt tøft da. (slik som nå, har eksamen på torsdag..hehe).

Vi har en inntekt, nytt hus, to biler, to barn i barnehage. Har studielån, men setter pengene inn på høyrentekonto de mnd vi har anledning til det. Funker helt fint. Må bare tenke litt nøyere over hva man kjøper og til hvilken pris :)

Man lever bare en gang, og har du lyst å ta utdannelse, så ikke nøl sier bare jeg.

Skrevet

Kan jeg spørre hva dere har å leve av i mnd?

Jeg vil jo gjerne ta utdannelse, og holder på det med det nå... men tror desverre det er feil for meg... ønsker å studere noe annet som tar 5 år.. kanskje 4...

Men så er d jo dette med penger.. huff, ikke lett alt! Bor i en storby også så det er kke akkurat billig her jeg bor. Og vi er avhengig av bil! Samboer jobber utanfor byen!!

Skrevet

Noen som vil svare......

Skrevet

Vi har 20000 å leve av i mnd. Har huslån, så det blir trangt, og vi sparer så godt vi kan på strøm/mat/shopping, og bruker helst ikke noe i det hele tatt. Men det går bra, bare man vil. Men vi bor på landet da, og det er billigere enn byen. Bortsett fra maten som er dyrere her. Så det går opp i opp, tror jeg.

Skrevet

Hei BEBIS-I-MAGEN-MIN!

Bare lurer på en ting, hvordan klarer dere både nytt hus og ny bil?

Med tanke på at du er student og pappa`n er lærling...

Imponerende, har du noen tips å gi, ang hvordan få mye ut av lite penger?.

Skrevet

3småkrapyl.

Hvor jobber du natt?

Og du får til å kombinere alt sammen? Ikke noe problem?

Har du noe kurs /utdannelse for den jobben du jobber i nå? Natt? Hvor mange kvelder jobber du når man jobber 70%??

Du har fått barn mens du studerte? Og det gikk greit?

Prøvde å sende deg en pm men fikk d ikke til!

Skrevet

Ikke flere med utdannelse...

Skrevet

ikke flere med,under eller planlegger utdannelse her??

Skrevet

Jeg begynte på min utdannelse i 2002, da var jeg 22 år. Da jeg nesten var ferdig med bachelorgraden min bestemte jeg meg for å begynne på en annen retning innenfor samme fag.. Det første semesteret på det nye studiet ble jeg gravid. Etter at Nikolai ble født hadde jeg juleferie, men jeg fortsatte studiene etter jul, og fullførte i tillegg bachelorgraden min. Det gikk bra, men jeg hadde lite obligatoriske ting, så jeg leste hjemme. Den siste tiden har vært tøff, for Nikolai har blitt stor gutt (1,5) og krever mye. Han er ikke i bhg. så jeg har ikke like mye tid til lesing som før. I tillegg bor jeg 7 mil unna skolen, så jeg har ikke kunnet delta på mye av det som man bør delta i. Derfor skal jeg fullføre studiene mine i danmark, det tar kortere tid, også skal jeg bo like ved skolen. Jeg tror at det har veldig mye å si, spesielt når man har barn.

Kort oppsummert så er min erfaring at det går veldig bra å studere med babyer, og unger som går i bhg. Enda lettere er det hvis man ikke trenger å kjøre 1,5 time for å komme seg på skolen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...