:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 jeg har 3 fag igjen og ta på av den 5/23 regelen. og jeg kan jo ikke bruke ett år på 3 fag. da kommer jeg til og dø av kjedsomhet. så snakket jeg med nav i dag og de var ikke så veldig begeistret for noen av valgmlighetene jeg har, men det ligger vel litt i disse nav damene og ikke være volsomt begeistret. planen er og bli sosionom, men jeg får ikke begyn på det studiet før høsten 2009. men men her er valgene 1. jeg kan ta de 3 fagene og ta eksamen til jul. ta et 18 poengs fag i sommer og 30 poeng etter jul og få ferdig 1 år innen økonomi og admenistrasjon innne sommeren (har 12 poeng fra før av) 2. jeg kan skaffe meg en jobb, si opp os og forsørge meg selv og småen i 1 år samtidig som jeg tar disse 3 fagene. 3. jeg kan bare ta de 3 fagene og drive dank resten. om jeg tar nr 1 så kan nav si at de ikke vil gi med 2 år ekstra os siden jeg lett kan få meg jobb med første år med økonomi og admenistrasjon. og da må vi leve på kun lån/stipend dobelbarnetrygd og birdag i 2 år. om jeg tar nr 2 kan nav si at jeg får jobb om jeg vil og derfor ikke vil gi meg støtte mer. da må vi leve 1 år på lån/stipend dobbelbarnetrygd og bidrag om jeg tar nr 3 så er det størst sjangse for at jeg får støtte alle 5 årene til utdanning. men det frister _ekstremt_ lite og bare ta 3 fag på 1 år. skal i nytt møte med nav, siden hun damma ikke kunne love noe som helst ut over at hun mente at jeg burde velge alternativ nr 3. hva ville dere valgt?
winneboo Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Hvis du syns det blir kjedelig å bare ta tre fag å drive dank, så kan du vel jobbe litt ved siden av studiene?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. mai 2008 ja men om jeg jobber ved siden av sier hun dama at det er vanskligere og få utvidet os siden jeg da tross alt har en jobb. så jeg kan jo det, men da blir det siste året veldig tungt økonomisk.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. mai 2008 men det er nok bedre en og "bare" ta 3 fag. så kanskje jeg sier opp os og jobber. hm.. mest lyst har jeg til nr 1. men det er jo minst økonomisk bra på kort sikt, om hun nav dama skal få rett
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 Hadde valgt alt. 1, men bare med noen andre fag enn de kjedelige økonomigreiene på BI!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. mai 2008 hehe... det er BARE og komme med forslag! jeg er låst i min egen bane... haha
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #8 Skrevet 19. mai 2008 Hvilken skole har du tenkt å studere sosialt arbeid på da?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 19. mai 2008 hio om jeg kommer in... hihi... skal sattse alt på at jeg gjør det. ellers må jeg pendle til fredrikasta og det er ikke gunstig skal du også?
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #10 Skrevet 19. mai 2008 Jeg studerer sosialt arbeid på diakonhjemmet i oslo Holder på med eksamen for første året nå. Jeg hadde diakonhjemmet som første valg jeg da. Mindre skole, mindre klasser, tettere læreroppfølging. Er superfornøyd med studievalget Bor du i Oslo? Hadde fått det for meg at du var fra midt-Norge. Aner ikke hvorfor
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 19. mai 2008 jeg så også på diakonhjemmet og det virker veldig bra! det eneste som byr meg i mot er at de har "kristene verdier" hva nå en de legger i det. også er det litt lenger unna meg da.. men i det store og hele har ikke det sååå mye og si. hva syns du om studiene da? vet du om man kan melde seg opp til enkelt fag innen sosionom hos dere? jeg bor 20 min fra oslo s... så ikke noe midt norge på meg nei.. hehe. tenkte egnetlig ikke at du var oslo jente heller
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #12 Skrevet 20. mai 2008 Jeg trives kjempegodt med studiene. Det at skolen har en kristen formålsparagraf og verdisyn merker jeg fint lite til. Riktignok ringes det inn til andakt rundt halv elleve, også rusler det en prest rundt på området, men utover det kan jeg ikke si jeg merker det. Vi hadde en mann i klassen i høst som bare fulgte to fag, men hvordan og hvorfor vet jeg ikke. Pussig hvordan man lager seg forestillinger om folk og hvor de kommer fra
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #13 Skrevet 20. mai 2008 så bra at du merker lite til det! fikk litt hetta når jeg leste på siden dems... hehe jeg skal sende en mail til dem og spørre, for det hadde vært knall og kunne ta noen av fagene til våren så slipper jeg å vente et halvt år på og få begynt. syns du skolen er vanskelig? hehe... man lager seg et eget lite bilde av folk :-)
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #14 Skrevet 20. mai 2008 Jeg synes ikke studiene er så vanskelige, men de er tidkrevende. Arbeidsmengden er nokså stor, med obligatoriske arbeidskrav jevnt og trutt. Jeg synes det er en fordel, det tvunger en til å jobbe fra starten av så da blir det ikke krampepugging før hver eksamen. Jeg er nemlig veldig flink til det siste Som alenemamma er det klart bedre å jobbe jevnt. Det har gått helt fint ved å ta studiene som en 8-4 jobb.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #15 Skrevet 20. mai 2008 sååå bra! det høres lovende ut :-)
Luisa Skrevet 20. mai 2008 #16 Skrevet 20. mai 2008 Hvis du kun er redd for at du får for mye tid v alt. 3, kan du jo feks jobbe frivillig ved siden av. Eller finn deg en hobby, eller bruk tiden til trening og venner (hvis du kjenner noen som er hjemme), og la barnet ditt være kortere tid i barnehagen. Eller ta noen ekstra fag. (mye tid er luksus, og det kommer neppe til å skje meg igjen) Jeg har hatt det sånn dette semesteret jeg og, og det har vært ganske behagelig, men kanskje litt lite sosialt. Jeg har jobbet en uke i mnd ved siden av studiene og det var ikke noe problem for NAV. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå