Gå til innhold

Noen synspunkter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. jeg har en sønn på snart 2 år. Etter han ble født fikk jeg blodpropp. Dette pga at jeg har noe galt med blodet mitt, som gjør at jeg får lett blodpropper. Jeg visste om dette da, så jeg gikk på blodfortynnende sprøyter etter fødsel.

Vi har jo tenkt litt på å få et barn til, men det er jeg veldig usikker på. Mest pga sønnen min. Jeg vil jo iokke at det skal skje noe med meg. Jeg har jo tross alt en sønn å ta vare på. Under et ev. neste svangerskap vil jeg få blodfortynnende sprøyter gjennom hele svangerskapet og jeg vil bli mye bedre fulgt opp. Men det er jo en risiko alikevel.

Noen som har noe mening om dette? jeg vil jo gjerne ha et barn til, men vet ikke om jeg bør ta sjangsen på det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer også til å gå gjennom et risikosvangerskap neste gang, og er livredd for å dø fra jenta mi. Dette er heldigvis noe vi er klar over, og da er vi forberedt om noe skulle skje. Vi har en annen grunn enn dere da. Vi er prøvere nå, fordi jeg ønsker meg flere barn. Vi tar sjansen, i og med at vi får så tett oppfølging.

Skrevet

Snakk med legen din. Jeg har gått gjennom et risikosvangerskap - med blodfortynnende for å minimerer risikoen for blodpropp. Nå har ikke jeg hatt blodpropp tidligere, men har en arvelig sykdom som gjør at jeg er lettere utsatt.

Svangerskapet gikk veldig bra, uten komplikasjoner. Har planer om å gå gjennom dette hvertfall en gang til.

Skrevet

Hei jeg fikk også blodpropp i lunga en uke etter fødsel..Du da?

Jeg tror nok jeg skal ha fler barn men kommer til å bli fulgt opp veldig nøye.Jeg fikk nok blodpropp pga jeg glemte å ta sprøytene.Jeg er også disponert for blodpropp som min mor.Hun fikk også blodp men i graviditeten.

Sinnsyk vond opplevelse for meg!Fikk nesten ikke puste + jeg fikk dødsangst men jeg tror ikke jeg hadde latt det stoppe meg.

Men det er et alvorlig valg

Skrevet

Hei. jeg fikk også i lungene, men 5 uker etter fødsel. Hadde jeg ikke hatt et barn fra før så hadde det vært et lett valg egentlig. Bra vi blir fulgt opp ekstra. det er en trygghet det å.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...