Gjest Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Noen som har denne rygglidelsen her inne? Hvordan fungerer du i det daglige og hvilken plager har du?
anine&bollene Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Bestevennina mi har det. Hun har en god del i ryggen (daglig), og kan ikke bære/løfte noe særlig tungt. Noen ganger har hun også langvarige ryggsmerter, hvor hun da bare må ligge stille og ikke bevege seg.
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Vet du hvor i ryggen største skjevheten sitter? Og har hun barn, ble hun eventuellt verre etter fødsler? Jeg har skoliose selv, og blir bare mere og mere plaget. Ønsker derfor å høre om andres erfaringer, da mange leger ikke vil høre om at jeg har vondt... Har store problemer med å fungere hjemme med minstemann som er ett år nå og ikke går selv ennå. Jobben jeg akkurat startet i måtte jeg si fra meg pga dette også. Er greit å vite litt om hvordan andre i lignende situasjoner har det:)
anine&bollene Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Hun har en bøy rmellom skulderbladene, og hun har også blitt litt verre med årene. Hun har ikke fått barn ennå. Men hun er kiropraktor, og går mye til kiropraktor og fysioterapi. Har du prøvd noe av dette?
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Prøvd dette litt, men kiropraktor hjelper ikke så godt. Har bøyen på samme sted vi da. Takk for at du svarte. Klarer hun å praktisere som kiropraktor forresten?Det er jo et ganske tung yrke:(
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 Jeg har Var 52 grader skeiv.Ryggraden ble som en s.Ble opperert,og lovd et normalt liv.Hah,jo veldig...Jeg har i alle år blitt avfeid med utrente muskler...Jeg har fått unger,og blitt værre år etter år.Jeg ga opp utdanning,da jeg ikke greide sitte sammenhengende en skoletime.Jeg har jobbet litt,men måtte gi opp også det.Jeg har sloss mot idiotiske folk som ikke skjønner hva slags lidelse dette er,og jeg har gitt opp det også.Men,man lærer seg fort at man må passe seg.For man skal leve med denne plagen hele livet.Jeg er fremdeles ikke trodd,23år etter opperasjonen...Men er under utredning atter en gang.Å er innvilga behandlig.Det er jo noe.. Håper du slipper det jeg måtte.Nemlig å bli sett på som en løyner,selv om jeg hadde det på papir at jeg hadde store plager grunnet skoliosen.
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #7 Skrevet 19. mai 2008 Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. er 68 grader skjev, men blir avfeid med at man ikke har smerter av en skoliose. Helt utrolig at de kan si slikt. Hva slags behandling har du fått innvilget, vet du noe om trygderetter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå