Gå til innhold

jente, 2,5 år. Viser ingen interesse for

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på to og ett halvt viser ingen interesse for potten.

Jeg har lurt henne i blant til å sitte der litt å lese, men det kommer ikke noe.

Hun vil egentlig ikke. 9 av 10 ganger jeg spør nekter hun.

hun går i bhg, men de driver ikke pottetrening. Hun ligger på stellebordet både hjemme og i bhg.

Jeg har ikke tid til å sture med det der i det daglige, vi er hjemme halv 5 og hun legger seg halv 8, dagene går så fort.

Hun kler heller ikke av og på seg selv, jo hun kan vel greie å få føttene nedi buksa, men.....Hun maser ikke og sier hun vil kle på selv heller.....

Må jeg begynne, eller kan dagene bare gå? Hun blir jo bleiefri til slutt, det er vel ikke noe mål å få de bleietørr før de er 3...... eller?

Hva med av/påkledning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også jente på 2,5 år. Vi stresser ikke med dette. Hun bæsjet på do første gang 2 mnd før 2 år, så da begynte vi. Men det som skjedde var at når vi så at nå gjorde hun seg klar til å bæsje så tok vi henne med på do, med det resultat at det hele stoppet opp. Og vi kom inn i en ond sirkel der hun ikke fikk ut noe når hun måtte fordi vi avbrøt henne.... Forstoppelse og mye vondt etter dette. Nå drøyer vi det til hun er mer klar selv. Har bæsjet en gang på potten i bhg, og ellers et par ganger hjemme, men som sagt- vi stresser ikke.

Tenker vi får prøve litt mer til sommeren igjen.

Jenta mi kler noen klær av/på seg selv, men på langt nær alt. Stresser ikke med dette heller, vet de jobber mer med det i bhg enn vi gjør hjemme.

Du må selv finne ut hva du synes er greit ift når du ønsker hun skal bli bleietørr. Men det er jo ingen som sier at du *må* begynne - her har vi iallefall blitt enige om at det får bare ta den tiden det tar. Håper hun slutter med bleie ila sommeren da neste kommer - men vi får se. Lykke til :)

Skrevet

Jenta mi er også 2,5 - og viser som din NULL interesse for potten. Hun har satt seg noen ganger, men til nå ... ingenting. Og jeg har ikke tenkt å stresse med det i det hele tatt! Jeg har tenkt å vente rolig til HUN sier at hun vil slutte med bleie. Det er så mye stress rundt dette - og hvis de ikke har full kontroll enda, så har det liten hensikt. Mange barn begynner å tisse på seg igjen etter noen mnd eller år, som resultat av at de sluttet med bleie før de egentlig var klar for det. Men det jeg prøver nå, er at hun skal syns potte er noe gøy og spennende.. men HELT uten press. Så hun får ros for bare å sitte der en stund - selv om det ikke skjer noe. De fleste barn finner ut av det selv ettter hvert tror nå jeg. (inrømmer at hvis det ikke skjer noe etter at hun fyller tre år - DA blir jeg kanskje litt bekymret.. he he) Nei ta det helt med ro - potte kle på/av kommer når det kommer. Jeg tror at desto mere VI stresser rundt disse tingene, desto vanskeliger blir det. Hun er flink til å kle av og på seg - men trenger selvfølgelig hjelp! Det kan jo av og til være en tålmodighetsprøve for oss også, når vi egentlig ikke har tid til å vente... men slik er det bare.. Lykke til - til deg og meg... :-)

Skrevet

Jeg har også ei jente som blir tre år til høsten. Hun viser liten interesser for å gå på do /potte. Dvs hun sitter ofte på do men det kommer nesen aldri noe, det er bare for å få lov å tørke seg med dopapir sånn som mamma gjør :) Hun kler litt av og på seg selv men hun får ta dette i sin eget tempo. Jeg orker ikke så stresse med at hun skal bli tørr for dette må skje når hun er klar. 'jeg tilbyr selvsagt muligheten av å potte/do og roser henne når hun ber om å få gå på do men det skal skje i hennes tempo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...