Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet kl 06.00 torsdag 15.mai, og ja, det var jammen noe som strammet godt i magen, ikke vondt, men som en litt sterk kynner. Jaja tenkte jeg og la meg for å sove igjen. Det kunne jeg bare glemme, 06.04 kom et nytt tak og jeg begynte å tenke på at det faktisk kunne være noe..

Takene kom jevnt hvert 4.min fram til kl halv sju. Vekket samboeren og sa jeg trodde noe kunne være på gang. Riene var fortsatt ikke vonde, men valgte å ringe føden å høre hva de ville jeg skulle gjøre. Jordmoren jeg traff på mente jeg hadde veldig god tid selvom de var tette. Skulle bare slappe av til de tok seg opp i styrke.

Etter en dusj og en kjapp frokost blei det straks verre, harde tak og nå var det bare 3 min mellom hver. Ringte mamma kl 8 og hun hentet jentungen og kjørte hun i bhg, vi skjønte det ikke blei tid til å gjøre det selv! Pakket litt i hu og hast og dro til sykehuset, ankom føden 09.00. Rett inn på fødestua for en sjekk, og jada jeg hadde 7cm åpning! Oj, da hadde jeg bare 3 igjen så var jeg ferdig! Etter en ganske intens time begynte det å presse på, og 10.12 var lillegull ute:o) Hun er helt fantastisk vakker, hihi. 3770gram og 52cm lang, 12 dager på overtid!

Er så uendelig glad det er over, jeg skulle vært til overtidskontroll den 16. for mulig igangsettting, men veldig glad jeg slapp det og at kroppen ordnet opp selv:o)

Og dere som vurderer modningsakupunktur, det er det vel verdt å prøve, jeg er overbevist om at det hjalp min raske åpningstid!

Lykke til jenter, gled dere til dere kan holde nurkene deres i armene, det er verdt strevet når men ser belønningen! :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med den lille jenta :)

Utrolig fin historie og.

Jeg har hørt av mange at de anbefaler modningsakupuntur. Så jeg vurderer dette selv. Hvilken uke burde man begynne med dette?

Når var det du begynte å ta modningakupuntur??

Lykke til med den lille jenta :)

Skrevet

Gratulerer med den lille og takk for at du deler fødselshistorien med oss :0)

Skrevet

Gratulerer m prinsessa ;)

Kos dere!

Skrevet

Gratulerer med jenta! :) Har planer om en slik fødsel jeg også... ;-P (hadde det ikke vært greit dersom vi bare kunne bestilt det?)

Skrevet

Tusen takk for hyggelige gratulasjoner! vi koser oss som bare det:o)

Juli-prins, jeg begynte med akupunktur i uke 38. Gikk en gang i uka fram til termin, og da jeg jeg gikk over termin så fikk jeg det mer intensivt, to ganger i uka. Tror jeg var til 6 behandlinger totalt. Lykke til, det er absolutt verdt et forsøk! :o)

Skrevet

Gratulerer så mye! Godt fødselen gikk så raskt da, med tanke på den lange ventetiden du fikk;) Kos dere masse:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...